Tips hotels Iguassu

Hebben jullie tips voor leuke, goedkope, dichtbij het park liggende hostels of hotels?

Wij zaten aan de Argentijnse zijde van de waterval. Daar ligt er een dorpje heel erg dichtbij. Daar hebben wij een paar kamers gehuurd waar je ook kon kamperen. Dat was aardig groot en ik weet dat wij daar bijna als enige zaten. Het is daar heel goed te regelen dus eigenlijk zou ik dat pas regelen als je ook in dat plaatsje bent. Probeer niet 's avons aan te komen, dan heb je tijd genoeg om dat te doen.

Het is trouwens sowieso leuk om de waterval vanuit beide landen te zien, omdat je er geheel anders tegenover staat. Met de helicopter is ook een mogelijkheid. Dat was voor mij te duur maar een paar mensen uit de groep hadden het wel gedaan. Ze hebben echt een prachtige film van deze vlucht, dus het is echt de moeite waard.

Ik weet niet hoe lang je daar verblijft, maar een echte aanrader is ook de Itaipu dam in Paraguay. Dat hebben we vanuit datzelfde plaatsje gedaan. Je gaat met de bus (door Brazilië) naar de grens. Daar loop je over een brug heen naar Paraguay en ga je langs de grenscontrole. Aan de andere kant van de brug neem je weer de bus. Het klinkt als een hele onderneming, maar het valt erg mee. Echt doen mocht je nog een dagje over hebben! Ik wist echt niet wat ik zag, toen ik die dam aanschouwde. Bovendien zit er een film bij over oa de bouw van de dam. Ze hebben een grote zaal voor de Portugeese versie en een zaaltje voor de anderstalige film. Wij zaten daar als enige, maar het was heel erg goed geregeld. Daarna ging je met een bus weg en ging je een kijkje nemen in en op de dam.

Wij hebben het hotel Taroba in Brazilië gekozen op vijf a tien minuten lopen van het busstation. Schuin tegenover het hotel was de bushalte naar de Braziliaanse kant van het park. Aan de straat aan de andere kant van het busstation vertrok de bus naar de Itaipu-dam. Vlak bij het busstation zat een grote supermarkt waar je ook kon pinnen.

tip voor als je een feest hostel wilt:
Hostel inn in de argentijnse kant van de waterval. (puerto iguacu)
Echt een vet feesthostel!