Tips gevraagd!

Wij gaan rond Kerst en Oud en Nieuw 2,5 week naar Brazil! We gaan een paar dagen naar Rio om te feesten, maar we willen ook genieten van mooie natuur. Waar kun je mooi snorkelen? En hoe kunnen we het best het Amazone gebied leren kennen? Alvast bedankt! Groetjes!

Snorkelen in Bonito! Maar ligt niet echt in de buurt :frowning:

Vanuit Rio kun je het beste naar Arraial do Cabo (2 uur ten noorden van rio) gaan. Google even en je ziet de mooiste plaatjes voorbij komen. Ik ben er geweest en het is er echt zo mooi. Huur een auto en verken de verschillende stranden/steden (Buzios, Cabo frio etc) daar in de buurt.

Ilha grande (ongeveer 3 uur ten zuiden van Rio en je moet een ferry pakken) is ook een optie om te gaan snorkelen, waarschijnlijk is het hier iets drukker met de feestdagen.

Amazone ben ik nog nooit geweest… Ik weet dat er een boot gaat Belem-Manaus waar je een aantal dagen op mee kunt varen. Dus vliegen naar de ene plek en terugvliegen vanuit de andere?

1 like

Ik heb in 2004 vanuit Manaus een boottrip gemaakt. Ik vloog op Manaus en werd op het vliegvekd aangesproken door de eigenaar van reisbureau Amazon Lilies Tours. Ik heb een fantastische tour gehad. Om jou te helpen wilde ik even op zoek gaan naar de website. Nu lees ik over dit bedrijf erg vervelende verhalen. Kortom er is wat veranderd afgeloepn jaren. Shop maar even rond in Manaus. Er zijn meerdere aanbieders. Uiteraard kun je ook boeken vanuit NL. Je betaald over het algemeen meer, maar het scheelt tijd. Ik kan dan Tico Travel in Amsterdam aanbevelen. Ik heb hen in 2004 alle vluchten laten boeken en was erg tevreden. Zij bieden ook programma’s op maat aan. Succes en veel plezier met de voorberidingen.

1 like

Let wel rond kerst en nieuwjaar word er niet veel gewerkt in BR. (wel veel gefeest). Veel lieden waar jij van afhankelijk bent gaan dan bij hun familie op bezoek.

Rond Manaus is het één en ander aan ecologische trips te maken.
Er zijn daar diverse mogelijkheden en het is aan te raden het daar ter plekke te regelen. Je weet dan met wie je in zee gaat, bij twijvel of geen goed gevoel, meteen een ander zoeken.
Je bent flexibeler want je past alles ter plekke in elkaar, naar gelang jouw behoeften, (nieuwe) inzichten, de geboden mogelijkheden en de prijzen zijn veel gunstiger.

Daarna kun je simpel vanuit de haven van Manaus met een (veer)boot de Amazone afzakken naar Belém do Pará, ± 5 dagen. (slapen in de gangboorden in een hangmat) , onderweg stopt deze vaker voor het in en uitladen van lading en personen.
Omgekeerd vanuit Belém de rivier op naar Manaus, gemiddeld een dag langer.

Bedenk dan ook (ook buiten het Amazone gebied) om de malaria en andere tropische ziekten, je bent zeer vatbaar in vergelijking tot de mensen die daar hun hele leven wonen, dus neem goede en voldoende voorzorgsmaatregelen. Het is er tropisch warm en vochtig en de verleiding groot in een zwembroek rond te lopen (behalve op het strand dan), doe dat dus niet, dengue muggen steken juist overdag. Blijf goed beschermt, de problemen openbaren zich soms een hele tijd na die heel mooie vakantie.

Michel POA /RS

1 like

VERGEET je vooral ook NIET te laten inenten tegen de GELE KOORTS (febre amarela) dit is handig voor gans Brazilië maar vooral voor de amazone-streek

voor zover ik me herinner minstens 6 weken op voorhand

tropische groet

ixke

1 like