Sinds drie weken heb ik serieus last van reiskriebels.
Al die tijd pijnig ik mijn hersenen met de vraag ‘waar gaan we dit jaar eens naartoe’?
Ik was van plan naar Indonesië te gaan, maar na de tragische gebeurtenissen daar heb ik besloten toch maar een andere bestemming te zoeken.
Wie ben ik? Ik ben een 30-jarige vrouw die alleen reist.
Ik ben op zoek naar een groepsvakantie van ongeveer twee weken in een land waar voldoende te zien is qua cultuur en/of natuur.
Ik heb al aan Costa Rica en aan Peru gedacht, maar heb geen idee van het aantal uren vliegen voor die bestemmingen.
Tips van allerlei aard zijn van harte welkom!
Waarom niet gewoon toch naar Indonesie ??? Er blijven nog genoeg prachtige eilanden over waar niks aan de hand is ! Java, Bali, Lombok, Sulawesi en al die andere kleinere eilandjes.
Voordat de tsunami had plaatsgevonden was je denk ik ook niet van plan geweest om naar Atjeh te reizen ?
De lokale bevolking wil juist toeristen zien nu die hun geld daar uitgeven.
Als je met bijvoorbeeld Martinair naar San Jose in Costa Rica zou vliegen ben je ongeveer 15uur en 10min onderweg met een stop in Miami.
Als je bijvoorbeeld met KLM naar Lima in Peru zou vliegen ben je ongeveer 15uur onderweg met een stop op Bonaire.
Maar als je toch naar het Oosten wilt: wat dacht je van Thailand, Laos, Vietnam of Maleisie ???
Succes met je keuze !
Grappig, ik wou ook al Bali en Lombok onder de aandacht brengen! Ik was er vorig jaar in mei/juni en heb echt een droomvakantie gehad. Er ligt inderdaad een flinke afstand tussen atjeh en bali/lombok, en daarbij vind ik dat vooral bali al genoeg te lijden heeft gehad onder het dalende toeristen aantal in de afgelopen jaren. Het is er veilig, heerlijk en schitterend!