Dag mensen,
Ik ben nieuw hier en in oktober wil ik eens een bezoekje brengen aan Midden Java.
Kan iemand mij eens vertellen waar ik naar toe moet zonder de borobodoer, semarang, solo of jogjakarta te bezoeken?
Dat zijn toch al bekende toeristische trekpleisters, (natuuurlijk zal ik deze voor een dag bezoeken)
Iik ben eigenlijk meer geintereseerd in natuur, kleine dorpjes, pasars en dat soort dingen.
Vooral waar vroeger veel nederlanders zaten in nederlands-indie (vanwege de historische gebouwen e.d.).
Midden java was vroeger toch een grote plantage, kofie en zo, met veel spoorwegen?
Er is niets mis mee met Semarang en Solo, denk ik zo. Ik zal deze plaatsen zeker aandoen.
Maar er moet toch meer zijn dan deze plaatsen.
Je hebt mij al een aantal tips gegeven, ik zal eens verder surfen op internet op zoek naar die plekjes.
Bedankt, overigens
Wanneer je natuur wilt, zal ik zeker ook het Dieng Plateau niet overslaan. Ga niet met een taxi/georganiserde dagtrip, maar neem gewoon de bus vanuit Yogya (duurt wel een tijdje, je moet een paar keer overstappen, maar de route is mooi en je zult de enige buitenlander zijn!).
Bij Dieng/Wonosobe liggen verschillende meertjes met kokende modder, rook die de grond uitstijgt, zwavel, het Telega Warna (kleuren meer) waar je mooie trekkings om kan doen enz.
Vanuit Wonosobe heb je een prachtig uitzicht op de Merapi en andere vulkanen in de omgeving.
Ten zuiden van Yogya ligt Parangtritis, een zwart strand met duinen en ontstuimige golven. In een paar uur te bereiken per bus vanuit Yogya, prachtig!
En vergeet de Kedu vlakte rondom de Borobudur/Magalang niet
Alle tips zijn welkom. Ik blijf er een maand en ik noteer alles in mijn notiteboekje.
Dit is een indonesie reisforum, dus alles is welkom en voor zover ik tijd heb en goed vervoer zal ik eens een kijkje op deze stekjes nemen en natuurlijk ook eens een treinreis willen meemaken.
Ik zal wel verder moeten kijken naar een homestay, kos of wellicht naar indonesische kennissen.
Kopeng & Salatiga lijken mij een optie, omdat deze steden centraal liggen, zag ik op een kaart van Midden-Java.
Die bergen de Merapi, Telomoyo, Merbabu, Ungaran wil ik ook eens bekijken, zij het dan op een afstand.
Bedankt voor de tips. Een beetje surfen op internet kan ook geen kwaad.
Ik heb Salatiga gekozen als mijn uitvalsbasis en ik heb ook een leuke wisma (Casablanca) gevonden, met bed and breakfast van een echtpaar uit Nederland die in juli daar gaan beginnen.
Heel handig ook wanneer je trips gaat maken in de buurt
Die Salatiga lijkt wel een stad van Nederlanders en Chinezen.
Gelukkig is in oktober de ramadan afgelopen, en dan schijnt het daar ook heel erg druk te zijn.
Hallo Bule,
We willen binnenkort beginnen met een bed&breakfast in Salatiga, Salatiga is een universiteit stadje gelegen omringd door vulkanen, hier zijn rubberplantage’s en koffie plantage’s, misschien is dit ook wel iets voor Je. Heb gezien dat je onze Wisma"casablanca al gevonden hebt. Onze website is http://www.sjaakenwisthi.nl
Hallo Bule,
Ik ben benieuwd hoe je reis door Midden Java gegaan is.
Ik juli ga ik voor het eerst naar Indonesie en kom ook door Midden Java. jouw plannetje om Salatiga als uitvalscentrum te nemen leek me een goed idee. Hoe is het je bevallen?
Het Bed en Breakfast, was dat ook okee?
Groetje
Lian
vele historische locaties in Midden-Java,
kunt u terecht in Semarang,
is de oude stad met gebouwen met Nederlandse architecten,
zoals de kerk en andere Blenduk je kunt ook beerkunjung naar Yogyakarta
Veel peningggalan Nederlandse musea er ook suiker
, Of u kunt naar de nieuwe stad gebied,
de eerste stad in het kantoor wordt gebruikt voor de Nederlandse,
voor landschappen u kunt zien Dieng Plateau,
een zeer interessante plaats om te bezoeken kunt u de “dubbele zonsopgang te zien” er
U kunt ook naar de site van de hindoe koninkrijk in Dieng,
naast zie je ook de verspreiding van de aardappel gewassen geplant in het terras een gebeurtenis wat uniek
U bent ook bussen naar de theeplantages te zien.
werkelijk opmerkelijke tour
als je midden niet zo hel precies nemt, dan zou ik eerder OOst Java -het westelijk deel ervan adviseren. bvb heb ik erg prettige herinnering aan de stad MALANG. Rustig, groen, vrindelijk, geschikt uitgansgpunt voor diverse kleine, niet vreselijk opwindende dagtoertjes, etc.
Of ie er nog steed is, weet ik niet, maar TOKO OEN, met erwtensoep, sprits en bitterballen op het menu was wel een toonbeeld van tempo-doeloe NLse herinnering. Dito voor losmen TANTE EMMA om te slapen.
we zijn net terug van onze reis door Indonesië. We zijn gestart in Midden-Java, vandaar naar Sulawesi, Lombok en Bali. Het was en fantastische reis! Toch wil ik even vermelden dat Parangtritis ( ten zuiden van Yogja) ons niet echt kon bekoren. Inderdaad zwarte stranden maar ze waren echt vuil! Het is niet zo dat je even kan wegdromen op een zonovergoten strand want het ligt vol met plastiek, papier enz…Alhoewel de weg erheen met de scooter best leuk was.:cheer::cheer: