Tips en ervaringen

Hallo beste mensen ,
Nu mijn kindje de leeftijd van 10 jaar heeft bereikt , en zich begint te interesseren voor reizen en cultuur, wist ik niet hoe snel ik een reis moest boeken naar Indonesie (Java).
Aankomende zomer vertrekken we voor een maand naar Java.
Wij willen gaan backpacken en via deze weg zou ik graag tips, must sees, en ervaringen, willen ontvangen voor een veilige reis.

Ook heb ik vernomen dat je in Jakarta via de lokale reisbureau’s rondreizen kan boeken, heeft iemand hier ervaring mee en zou je mij deze kunnen aanraden?
Daarnaast zou, naar horen zeggen, de lokale bevolking geen of nauwelijks Engels kunnen spreken. Is dat zo?

Ik hoop dat mijn vragen via deze weg beantwoord kunnen worden en wacht met smart af op jullie ervaringsverhalen, want naast dat ik erg excited ben, vind ik het toch ook wel spannend om met mijn kleine op avontuur te gaan :-).

Vriendelijke groet,

Waisanneke

Niet iedereen op Java spreekt goed Engels, maar het is geen probleem om je eten en drinken te bestellen. In hotels wordt ook enigszins Engels gesproken. Geen reden dus om je daar zorgen over te maken.

Ik ben drie keer op Java geweest, de laatste keer was vorig jaar. Ik heb alles lokaal geboekt, en meestal gewoon bij het guesthouse waar ik toen toevallig in zat. Er zijn guesthouses die tours aanbieden over het hele eiland, maar ik vond het makkelijker alles gewoon van dag tot dag te regelen. Veel meer vrijheid!

Voor tips qua route verwijs ik graag naar mijn website. Kijk ook eens naar de zoekfunctie van dit forum, er zijn heel veel draadjes met ideeen over Java.

1 like

Waisanneke , is dit de eerste keer dat je gaat backpacken in Indonesië?
Dan is het goed/makkelijk dat je vooraf een guesthouse in Jakarta bespreekt voor 1 of 2 nachten. Je kunt dan afspreken dat je afgehaald wordt op het vliegveld waar het wel eens hectisch kan zijn voor iemand die er nog nooit is geweest. Voor jou en zoon is dat rustgevend na een lange vliegreis. Bij guesthouses is het mogelijk je verdere tripjes te bespreken , ze helpen je graag.Als je van botanische tuinen houdt, laat je dan ook naar Bogor brengen om daar in een guesthouse te overnachten en de mooie tuin te bezichtigen. Zo kan je de maand doorbrengen met tripjes te maken door Java maar houdt rekening dat het ook vermoeiend kan zijn als je teveel op pad gaat. Java is enorm groot vergeleken met Nederland. En vergeet niet dat je daar eindigd waar je weer moet inchecken voor de terugreis naar Nederland.
Maar heb je het vaker gedaan…lukt het wel.

Veel plezier !

1 like

Beste Waisanneke,

Gisteren teruggekomen uit Indonesië en lees nu je bericht.
Mijn advies is eerst een klein plannetje/route voor jezelf te schrijven en vervolgens dan vragen te stellen. Wellicht krijg je hierdoor een heleboel tips.

Groet
Paul

Waisanneke, misschien kun je proberen hier vooraf te boeken http://www.nusantaratravelagent.com/