Wij een echtpaar uit zuid holland willen langs deze weg vragen of iemand ons iets kan zeggen over west-spanje… campings,route’s, camperplaatsen alles wat leuk of belangrijk kan zijn is van harte welkom.
We reizen per camper in de periode vanaf 10 september en de bedoeling is om via een route (west-spanje):SPAIN: naar portugal te reizen.
Bijvoorbaat hartelijk dank.
Hallo.
Ik woon in Salamanca dus de west kant van Spanje.
De meest direkte weg van de grens van Frankrijk tot Portugal is dan San Sebastian, Vitoria, Burgos, Valladolid, Salamanca, Portugal.
De steden die ik hier genoemd heb zijn allemaal al meer dan een bezoek waard (behalve misschien Valladolid dat is de minste van allemaal).
Salamanca mag je echt niet overslaan. Ik weet niet of jullie cultuur fanaten zijn maar dan haal je je hart op hier. Ook gewoon voor de sfeer. De Plaza Mayor van Salamanca is schitterend gewoon. Jammer genoeg komen jullie net iets te laat langs voor de feesten in Salamanca.
Verder naar de grens heb je ook nog Ciudad Rodrigo. Een ommuurdstadje van zo´n 60.000 inwoners met een schitterende kerk en klooster
Het grens gebied tussen Spanje en Portugal wat Las Arribes heet is ook schitternd, de rivier de Duero heeft daar echt een grote kloof uitgeslepen en er zijn aardig wat stuwdammen tussen.
Net over de grens heb je nog een paar middeleeuwse dorpjes Catelo Bom bijv. In salamanca zijn 3 campings, in Ciudad Rodrigo 1 van daarui kun je ook het grensgebied bezoeken.
Ik kan nog veel meer vertellen maar dan wordt het een lang bericht. Mocht je iets specifiekers willen weten dan merk ik het wel.
Prettige vakantie in ieder geval.
Hallo.
Ik woon in Salamanca dus de west kant van Spanje.
De meest direkte weg van de grens van Frankrijk tot Portugal is dan San Sebastian, Vitoria, Burgos, Valladolid, Salamanca, Portugal.
De steden die ik hier genoemd heb zijn allemaal al meer dan een bezoek waard (behalve misschien Valladolid dat is de minste van allemaal).
Salamanca mag je echt niet overslaan. Ik weet niet of jullie cultuur fanaten zijn maar dan haal je je hart op hier. Ook gewoon voor de sfeer. De Plaza Mayor van Salamanca is schitterend gewoon. Jammer genoeg komen jullie net iets te laat langs voor de feesten in Salamanca.
Verder naar de grens heb je ook nog Ciudad Rodrigo. Een ommuurdstadje van zo´n 60.000 inwoners met een schitterende kerk en klooster
Het grens gebied tussen Spanje en Portugal wat Las Arribes heet is ook schitternd, de rivier de Duero heeft daar echt een grote kloof uitgeslepen en er zijn aardig wat stuwdammen tussen.
Net over de grens heb je nog een paar middeleeuwse dorpjes Catelo Bom bijv. In salamanca zijn 3 campings, in Ciudad Rodrigo 1 van daarui kun je ook het grensgebied bezoeken.
Ik kan nog veel meer vertellen maar dan wordt het een lang bericht. Mocht je iets specifiekers willen weten dan merk ik het wel.
Prettige vakantie in ieder geval.[/qu
Erg jammer dat ondanks het gegeven dat je je "huis"bij je hebt in de vorm van een camper,toch bang bent om zelf iets te ontdekken?
Waarvoor heb je dan een camper,voor de goedkoopte,geen reserveringen of…?Een reis kan je toch niet “voor laten kauwen” dat is gewoon kaarten,handboek mee en een dosis **“padvinders mentaliteit”!**Anders kan je ook meerijden met een rondtour voor campers,o.l.v.de ANWB oid??
Ik heb nimmer in de 36 jaar dat ik met een caravan door Europa rij en daarbuiten ooit advies gevraagd.Heerlijk zelf alles regelen,uitstippelen,tegenkomen,oplossen etc,Avontuur heette dat nog…nu is het gewoon DomDom intoetsen en gaan met die banaan.Tja,veel meer lol kan je niet beleven als je alles van te voren weet.
Zo zijn wij niet alleen 1-2 per jaar Europa doorgekruist,maar ook ver in Marokko gekomen(Agadir),Polen,Tsjechie,Hongarije,en dit jaar hopen we eindelijk eens naar Moskou en de Ukraniene te komen,al dat word zeker ergens in oktober.Wij staan ook altijd in het "wild"dus geen camping:heerlijk vrij!De meeste caravans die wij gehad hebben hebben vaak 15000 km of meer per jaar erop zitten,iets wat de meeste mensen niet eens redden met woon-werk verkeer.Maar dan heb je wel hèle leuke anekdotes,ervaringen,verhalen.Suc6! :wereld:
Als je naar Oost Europa gaat heb je ook meer kans om zonder problemen vrij te camperen.
In Spanje begint dit een probleem te worden, Frankrijk is al niet meer te vergelijken met 15 jaar geleden.
Portugal, in het binneland nog niet echt een probleem.
Wat dat betreft, camper is inderdaad om op onderzoek te gaan helemaal top, maar toch ga je ook af op tips van mensen die je tegenkomt en het hangt er ook maar van af hoeveel tijd je ter beschikking hebt.