Wij willen graag kamperen in Portugal. Ik heb er erg veel zin in. De laatste keer dat ik in Portugal ben geweest is 15 jaar geleden… dus hoog tijd om het land weer eens te verkennen. Nu heb ik een paar vragen omtrent het land en de reis.
Wij gaan met de auto/ 2 volwassenen.
Wat zijn de voor en nadelen om te reizen via de kust route van Noord Spanje. Ik heb begrepen dat deze route erg grillig is. Doe je daar lang over? Andere optie zou zijn Salamanca. Is deze route beter/ mooier?
Ik ben niet bekend in Noord Portugal. Wat is interessant om hier te bezoeken en heb je hier ook leuke campings?
Ik zou graag willen kamperen op een kleine camping dicht bij de kust. Het liefst in de buurt van Quincho / Cascais etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder zoek ik leuke kleine campings in de buurt van zee want als het ergens anders mooier is dan kunnen we altijd verhuizen met een tent!
Er is ontzettend veel te zien en te doen in Noord-Portugal.
Oude steden zoals Guimaraes, Ponte de Lima, Porto. Wandelen in de ongerepte natuur van nationaal Parq Peneda-Geres.
Kijk eventueel eens bij ‘02. Portugal Tourist Information’ op onze website http://www.borboletanomonte.eu/linksnl.html
Wij gaan eind september met onze kampeerbus naar Coïmbra en nemen de weg langs Burgos - Salamanca. Járen geleden gingen we over het Noorden en we vonden het niet echt ontspannend rijden met de vele bochten. Misschien is het intussen wat verbeterd maar toch. Bovendien is Salamanca een leuke stad om even neer te strijken op de stadscamping :was: en op een terrasje te zitten.
In Noord-Portugal is de streek langs de Douro heel mooi en daar komen heerlijke wijnen vandaan.
Veel plezier.
Hallo Marlous,
De weg via Salamanca is prima en het snelst. Het laatste stuk spanje is wel oersaai om door te rijden, maar dan kom je in Portugal en dat maakt veel goed. Wij zitten bij Figueiro dos VInhos, in het centrum van portugal met een kleine boerencamping en bed&breakfast, het is hier echt paradijselijk. Dus zoek je een stil en mooi plekje waar je nog echt alleen de vogels en de wind in de bomen hoort, dan moet je hier wezen. Goede tip van Ruud om op gastvrij portugal te kijken, ook de site bijzonder portugal is mooi en informatief! Kijk ook eens op onze site www.quintadafonte.nl en wie weet vind je het hier ook mooi genoeg om er een bezoek aan te wagen! Ook heerlijk (biologisch) eten trouwens! Groet en veel plezier met voorbereiden van jullie reis, Liedewij
Quinta da Fonte
Vanaf de Paasvakantie van 2011 bieden wij in het hart van Portugal (nabij Coimbra, midden in een eigen vallei met zwemrivier) 5 glampingtenten (reuzegrote - 25m² - bemeubelde tenten met eigen badkamer) aan. Je vindt er alles over op onze website : www.glampelo.com .
We kunnen je in elk geval Noord en centraal Portugal aanbevelen hoor … wij zijn er naartoe verhuisd :zon02: !!!