Tips Bora Bora

Wij gaan in oktober naar Bora Bora voor onze huwelijksreis.

Wie is hier ook geweest en heeft nog leuke tips voor ons. Wat is de moeite waard om te zien of te doen. En zijn er activiteiten die in verhouding goedkoop zijn (bora bora is nl erg duur).

We zijn er 5 dagen en gaan dan door naar Nieuw Zeeland.

Ik hoor graag van jullie.

Je gaat helemaal leeglopen…Zou lekker niets doen hier. Dit is niet voor mensen die boven modaal verdienen, maar voor de allerrijkste!!
Ik niet dus…Hoop jij wel maar betwijfel of je dit leuk gaat vinden.
Er zijn 10x mooiere plekken op aarde die minder kosten.

10 x mooier heb ik ze niet gezien! Ik ben er 3 jaar geleden geweest en ik ben helemaal verliefd op Bora Bora! prachtig en ja het was best prijzig, maar voor mijn huwelijksreis wilde ik niet teveel op de centjes letten! Op onderstaande site vind je alle informatie en ook over resorts die minder duur zijn. Ook lees je over de activiteiten die je kunt ondernemen…erg handig dus!

www.bora-bora-eilanden.nl

Mocht je nog tips nodig hebben hoor ik graag van je!
ps, wij sliepen in het Four Seasons resorts… werkelijk waar de tijd van mijn leven gehad!

Gr

kim

2 likes

Dag Kim,

Bedankt voor je reactie. De site kende ik nog niet, dus een zeer waardevolle tip!

Zo’n reis doe je inderdaad maar 1x in je leven (tenminste daar ga ik vanuit :wink:) en willen we ook niet teveel op de centjes letten.

Groetjes Janneke

Bora bora is inderdaad een van de mooiste plekken op aarde. 1 keer mooier is al onmogelijk laat staan 10 keer:) Er is geen betere plek te vinden voor je honeymoon. Mensen die beweren dat t niet veel is zeggen dit puur uit jaloezie, en terecht:) heel veel plezier, aanraders zijn: manta ray en shark feeding, picknick op motu, safarie, lagoon trip, coral bay duiken en of snorkelen en kitesurfen. have fun!!

1 like

Sorry dat ik het zeg maar wat een hokjes plaatsing zeg…
Zelf ben ik niet op bora bora geweest maar 2 vrienden koppels van mij wel en dat zijn gewoon modaal verdiener, absoluut geen rijke mensen, en willen graag hier heen op huwelijksreis, niets mis mee, ze gaan de jaren daarna gewoon naar de camping hier in Nederland, dit soort vakanties kan je gewoon doen alleen voor veel mensen kan het zijn dat je daarna de komende jaar(en) even naar wat minder luxe verre reizen zal gaan en voor je huwelijksreis dat mag wel wat kosten toch? je trouwt als het goed is immers maar 1 keer!
Ze zijn er dus op huwelijks reis heen gegaan en volgens hen is dit de mooiste plek die ze ooit hebben gezien, de honderden foto’s die ik heb mogen zien doet mij dit ook geloven, wat een romantische prachtige plaats zeg en de luxe ongehoord hoe hoog staand!
Er zal vast wel een plek zijn die jij of een ander wellicht mooier vind over smaak valt immers niet te twisten.
Maar 10*? lijkt me niet.

@ topic starter wellicht dat deze links ook interessant kunnen zijn:

http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g311415-Activities-Bora_Bora_Society_Islands.html

Hoe dan ook heel veel plezier en romantische zonder ondergangen gewenst op bora bora, echt een paradijs!

1 like

Idd Cona wat een hokjesplaatsing zeg !! Zulke bestemmingen zijn niet alleen voor de allerrijksten!

Ik ben zelf naar de Pacific o.a. Fiji, Samoa, Hawaii, Mauritius en Cook Eilanden (Tahiti alleen een paar uur) geweest en ik heb een modaal inkomen…het verschil is ik heb alleen een ticket gekocht en rest zelf geregeld, ik heb niet in een duur resort geslapen maar in guesthouses gewoon tussen de dure resorts in en dan betaal je nog minder per nacht dan een nachtje hotel ergens in NL! En geloof me meer dan een bed, toilet en douche heb je daar niet nodig omdat het zooooo warm en mooi daar is dat je écht niet binnen gaat zitten!

Maar groot gelijk dat je voor je huwelijksreis lekker luxe wilt! En echt het is echt zooo mooi daar dat het echt je geld waard is !!

Een tip die ik je wel kan geven is om geen activiteiten etc vanuit NL te boeken, deze zijn ter plaatse veel goedkoper.

1 like

Mijn reply is niet voor honeymooners die natuurlijk lekker luxe willen maar gewoon om aan te geven dat je met een normaal inkomen wél gewoon naar bestemmingen in de Pacific kan gaan:

Na een beetje googelen vind ik al guesthouses op Bora Bora waar je varierend in prijs van EUR 50 tot EUR 100 al kan overnachten. En ik heb zelfs een guesthouse gevonden die een 5-bed dorm room heeft waar je dus een kamer moet delen maar kost wel EUR 25 per nacht. Dus als je een beetje goed een los ticket boekt, beetje creatief met google bent, geen luxe eist maar gewoon een goede kamer en het niet eng vind om guesthouses te boeken door ze gewoon te mailen dan kan je als normaal verdienend burger gewoon naar Bora Bora gaan. Ok het kost je natuurlijk meer dan een weekje Turkije maar dan zit je wel op een droombestemming!

En op alle eilanden die ik ben geweest in de Pacific heb ik op deze manier gedaan en geloof me de budgetaccomodaties waren prima (en ook op mijn budgetbedje lagen bloemetjes bij aankomst!). En verder is het daar zooooo ongelooflijk warm dat ja mijn bed heb ik echt alleen snachts gezien voor de rest ga je echt niet binnen zitten (op het strand in de zon bakken gaat ook niet want daar brandt je met 5 min weg).

De indruk dat deze bestemmingen alleen voor de allerijksten zijn wordt gewekt door de reisaanbieders als ik al kijk wat ze bv vragen voor zo’n reis dan is het te gek voor woorden! Voor het bedrag wat zij vragen voor zo’n reis was ik nog niet eens kwijt met mijn zakgeld, en excursies erbij!!!

2 likes

Hoi eenelfje, bedankt voor je bericht, dit wilde ik ook duidelijk maken:vak02:

Wij reizen al jaren naar mooie plekjes voor een te betalen bedrag…
Al moet ik eerlijk toegeven dat we 30 mei naar the pacific gaan voor onze honeymoon en dit keer wel wat luxer… Ik kan niet wachten!!

Groetjes,

Bas

30 mei al !! Heeeeerlijk !! Ik wens jullie een heel fijne huwelijksdag toe en een droomvakantie!!

Welk eiland gaan jullie heen?

Ook ik wens jullie een geweldige huwelijksreis toe!

Hoi hoi, das super lief van jullie beide! THANKS

Onze reis ziet er als volgt uit: AMS naar LAX vanuit daar hebben we een auto gehuurd en rijden we in één weekje een mooi rondje (Las Vegas, death valley, Santa Barbara, hollywood)

Dan na een weekje opgewarmd te zijn gaan we aan het echte werk beginnen:)

We vliegen dan naar Papeete, tahiti voor 1 nachtje, dan 3 nachten Tahaa in Fare Pea Iti en 5 nachten Bora bora in Le Moana Bora Bora, Lagoon Junior Suite Overwater Bungalow…:cheer:

Zoals jullie begrijpen heb ik er HEEL VEEL ZIN IN!!

Groetjes Bas

Ow Basn wat een geweldige reis is dit !!

He Bas,

Dat is wat ik noem een droom vakantie(huwelijksreis)!

Ik snap dat jullie hier enorm veel zin in hebben, het is ook een soort vakantie die ik ook nog ooit hoop te kunnen maken:)!

HAHAHA … amai wat een post, zeggen dat er 10x mooier bestaat terwijl je er zelf nooit geweest bent.
Ik ben net terug van Bora Bora en het was super, het was voor mij en mijn vrouw het mooiste wat we tot nu toe al gezien hadden. En we hebben al veel gereis (USA, Zuid-Oost Azie, Afrika,…). De lagune is hier super, het gaat hem dan vooraal ook enkel om de lagune. Het leven is er inderdaad duur, maarals je gewoon naar de supermakt enkele snacks en drankjes koopt voor overdag valt alles mee. Wij zaten in de Intercontinental Thalasso, en hadden half pension. De excursies waren duur, maar niet veel duurder dan ze hier zouden kosten.
Jullie gaan dit super vinden, Bora Bora is een droombestemming.

Deze link hieronder was van onze aankomst op Bora Bora, aan de receptie van ons hotel…zegt genoeg:
[ame=“http://www.youtube.com/watch?v=T2tuzBE17Nw”]YouTube - ‪Bora Bora - Intercontinental Thalasso resort & spa‬‏[/ame]

Groetjes.

Ah ja en btw, wij zijn juist getrouwd, 27 en 26 jaar, en zijn zeker niet rijk.
Gewoon even gespaard voor deze vakantie, dus zeker NIET enkel voor de rijken.

groetjes

Ziet er super uit !!
Wij vlogen van Parijs naar LAX, we zijn meteen doorgevlogen naar Vegas voor 2 nachten. Eens terug in LA hebben we een auto gehuurd om LA te verkennen, vooral Hollywood. Na LA zijn we doorgevlogen naar Tahiti, waar we 1 nachtje bleven om meteen door te vliegen naar Moorea (vlucht van 4minuten) :slight_smile: Daar zijn we 5 nachten in Hilton gebleven Horizon OW bungalow. Vandaar naar Bora Bora voor 6 nachten een diamond otemanu end of pontoon OW bungalow. HET WAS SUPER!!

oh krijg er helemaal zin in. Wil daar ook graag naar toe het geluk is dat ik nu in Nieuw Zeeland woon waardoor het niet zo ver weg is. Het vliegen is nog steeds wel vrij duur maar wil zeker over een paar jaar daar naar toe.

Ik was 6 dagen op Bora Bora in juni 2010. Verbleven in Temanuata Beach bungalows, www.temanuata.com. Goede bungalows (zonder tv), 50 meter van IC Le Moana op Matira Point. 90 euro per nacht betaald voor een garden bungalow, 10 meter van het strand.
Goedkope uitjes: bv. met een electrische fiets (20 euro) het eiland rond (32 km), of een kayak huren (12 euro voor een dag) en daarmee naar de rand van de laguna gaan om te snorkelen. En 's avonds spaghetti (12 euro) eten in IC Le Moana en dan gratis de Polynesische dansshow zien.
Lagoon Tour (van 9 tot 4) van Chez Nono was iets van 60 euro.
Internetten kon goedkoop in een winkel aan de andere kant van de weg.

Geheimtip: ga een paar dagen naar Maupiti (heen en weer met een kleine ferry). Bijna net zo mooie lagune als BB maar met nauwelijks toeristen!

2 likes

Wij zijn weer terug in Nederland en wij willen NU weer terug naar Bora Bora.
Na weekje LA en Vegas eerst naar Tahiti gegaan, daarna een klein niet commercieel eilandje genaamd Tahaa. Ook echt een aanrader. Toen als hoogtepunt onze overwater junior suite, pfff ik heb er nog steeds geen woorden voor.

Volgende keer doen we het wel anders, je kunt namelijk op o.a. Moorea een zeilschip huren. Je hebt dan alle vrijheid van de wereld en je komt op veel verschillende plaatsen. Dit lijkt ons heeerlijk, als je zorgt dat je met een of meerdere stellen gaat valt de prijs ook nog eens reuze mee.

Zodra er meer nieuws is over deze trip laat ik het weten:)

Groetjes Bas en Hanneke