Hoe kan ik het goedkoopst in Bora Bora geraken, ik heb eens gekeken voor de vluchtprijzen en zag bedragen van + 5000 euro per persoon :paranoid:
Hoi Farida1,
Ik ben zelf net bezig een wereldreis te plannen en Bora Bora zal en moet daar deel uit van gaan maken. Volgens mij is het 't meest voordelig om een Around the World ticket te kopen, the great escapade bijvoorbeeld (ongeveer 2000 euro). Dan vlieg je naar LA en vanuit daar naar Tahiti. Vanuit tahiti kun je direct naar Bora Bora vliegen voor ongeveer 350 euro of een airpass kopen (400 euro), dan kun je meerdere eilanden bezoeken http://www.airtahiti.aero/home.php.
Succes!
Gr. Emeliet
Ik heb de reis ook per great escapade gedaan in 2005/2006. in die tijd de beste der ‘round the worlds’. Althans voor de bestemmingen die ik wilde aandoen. Heb tussen de €1800 en €2000 betaald inclusief een retourtje Londen met BMI.
De island hop service van Air New Zealand is een beetje veranderd sindsdien. Wat ze gedaan hebben is de tussenlanding op Tahiti er tussenuit gehaald. Maar je kunt nog steeds een stop maken op de Cook Eilanden. Wat je zou kunnen doen is daar vandaan een retourtje Tahiti boeken bij Air Tahiti. De eilanden liggen redelijk dicht bij elkaar. Dit is waarschijnlijk de enige optie aangezien je alleen vanuit Auckland naar Tahiti kunt vliegen met een round the world ticket. Omdat je ook weer via Auckland verder zult moeten reizen (round the world betekent altijd dat je uiteindelijk je reis in één en dezelfde richting moet voortzetten) kom je niet uit met het aantal miles dat je maximaal mag vliegen.
Waarschijnlijk is het in dat geval goedkoper om rechtstreeks een ticket te boeken.
Overigens gaan er ook boten van Tahiti naar Bora Bora. Een stuk goedkoper
Sander
Hoi Sander,
Ik heb begrepen dat ze een samenwerkingsverband hebben met Air tahiti, zodat je nog steeds vanuit LA naar Tahiti kunt vliegen en daarna naar Rarotonga en Nadi.
Heb net op www.thegreatescapade.com gekeken maar LAX-PPT lukt gewoon niet. AKL-PPT wel.
Air New Zealand heeft een codeshare met Air Tahiti Nui van Auckland naar Tahiti. Aangezien ze zelf niet meer op deze bestemming vliegen wordt de vlucht uitgevoerd door Air Tahiti Nui. Met The Great Escapade is alleen deze vlucht te boeken. Op een of andere manier laten ze je niet doorvliegen. Wel heb je de mogelijkheid om een open sector in te plannen. Dat zal dus tahiti-cook eilanden zijn. Dit ticket kost zo’n €250,-. En dan nog je retourtje Bora Bora á € 300,- Vanaf de cookeilanden kun je doorvliegen naar de VS. Dit werkt dus alleen als je in oostelijke richting je round the world maakt.
Andersom kan ook maar dat kost je dan een retourtje cookeilanden-tahiti á €500,- ipv €250,- alvorens je door kunt vliegen.
Helaas, want dit had en heeft nog steeds mijn voorkeur. Je krijgt dan de duurste bestemmingen eerst als je in westelijke richting reist. Ik vond het erg prettig om te ervaren dat ik in steeds goedkopere landen kwam.
Even voor de duidelijkheid: Air Tahiti Nui en Air Tahiti zijn 2 verschillende maatschappijen.
Air Tahiti Nui doet de lange afstandvluchten en de laatste vliegt alleen regionaal.
Wat misschien ook een mogelijkheid is voor wie naar Bora Bora wil is een goedkope ticket regelen naar LA en dan op de amerikaanse site van Air Tahiti Nui een package boeken. De dollarkoers is gunstig voor ons. Maar dit zijn altijd korte vakanties. Amerikanen zijn niet gewend aan lange vakanties zoals wij. Maar wie weet is verlenging van het vliegticket mogelijk…
Sander
Ik ben gisteren lang bezig geweest met het ticket…via Travel-nation.co.uk…wat een gedoe! Zij hebben mij twee mogelijkheden aangeboden…Van LAX naar Papeete kan wel (De website van thegreatescapade is verouderd), alleen gaan er geen vluchten meer tussen Tahiti, Cooke & Fiji. De reisorganisatie gaf aan dat er twee mogelijkheden zijn: LA - Auckland - Rarotonga - Auckland - Nadi - Auckland en dan verder vliegen richting Azie of Europa. Of zoals je in jouw bericht al schreef 250 bij betalen om vanuit Tahiti door te vliegen naar Rarotonga, dan naar Auckland en dan vanuit Fiji terug naar Auckland en dan richting Azie of Europa.
Ik moet nu gaan kiezen, of drie keer terug naar NZ of 250 extra betalen.
Heb je nog tips voor een budget slaapplaats op Bora Bora?
Gr. Emeliet
Heb je daar genoeg miles voor? Volgens de verouderde great escapade kun je bijkopen tot 33.500 en kost ongeveer 250 pond extra. Maar volgens mij is zelfs dat niet toereikend voor zoveel keer backtracken.
Dan is €250 euro toch iets goedkoper voor dat stukje tussen Tahiti en Cook.
Is bij Travel-Nation alles op aanvraag? Maken zij ook gebruik van great escapade?
Budget Bora Bora. Geen idee. Ik zou er naar toe en had zelfs al een ticket op zak voor Tahiti-Bora Bora. Helaas kreeg ik problemen met mijn creditcard en wereldpas en heb ik mijn ticket weer ingeleverd. Ik wilde enkele budgetmogelijkheden op deze website proberen: Bora Bora Resorts and Hotels | Tahiti.com
Verder had ik een Lonely Planet voor de South Pacific en dan zou ik daar wat suggesties uit proberen.
Waar mogelijk wilde ik mijn tentje opzetten. Toen ik mijn pasproblemen had opgelost heb ik dat ook gedaan op Moorea en Tikehau. Op Moorea kocht ik Franse stokbroden en bakte een eitje of zo. Een stokbroodje kostte 50XPF zo’n €0.40. Eieren waren ook redelijk te betalen. Voor de rest waren boodschappen ontzettend duur. Ik geloof dat een pak sap omgerekend zo’n €4,- kostte. Mijn Avondeten was meestal van een zogenaamd roullettes tentje of een pizza met een watermeloen als toetje. dat was nog wel redelijk te betalen. Voor de rest is Frans Polynesië een van de duurste bestemmingen in de South Pacific. Volgens mij is alleen New Caledonia duurder.
Op Tikehau mocht ik mijn tentje op het strand van een klein resort zetten. Tegen een beetje bijbetaling kreeg ik ontbijt en avondeten inclusief drinken. Dit was een suggestie van LP.
De boottransfer van het vliegveld van Bora Bora naar het hoofdeiland schijnt al behoorlijk prijzig te zijn. Iets om rekening mee te houden misschien.
Iets anders om rekening mee te houden is de acceptatie van je passen. Zoek heel goed uit hoe dat zit. Mijn bank destijds beweerde dat mijn mastercard en mijn ABN-AMRO wereldpas gewoon te gebruiken waren in heel Frans Polynesië. Dat bleek niet waar. Dus ga niet af op wat je bank zegt maar zoek het tot op de bodem uit.
Ondanks dat waren de 16 dagen die ik daar heb doorgebracht onvergetelijk. Wat een paradijs is het daar!
Wanneer ga je? Ik wens je in elk geval ontzettend veel plezier toe!
Sander
Hoi Sander,
Hartelijk bedankt voor je tips!!! Zal er zeker rekening mee houden.
Een extra ticket maakt nu ook deel uit van het pakket van Travel-nation. Ik wil na Fiji namelijk nog naar Maleisie en de filipijnen. Het past net als ik een apart ticket boek van Papeete naar rarotonga. Ik moet ook zeggen dat het wel erg veel vlieguren en wachturen worden als ik drie keer naar NZ terug moet.
Het is altijd al een droom geweest om naar Bora Bora te gaan, nu wordt het tijd om te gaan. Na een lange google search heb ik al een aantal guesthouses gevonden, niet echt binnen mijn ‘normale backpackersbudget’ maar wel ok voor Bora Bora.
het plan is om half aug/eind aug naar LA te vliegen en 10 dagen later naar Tahiti. Ik wil een paar dagen op Moorea verblijven en een aantal dagen Bora Bora…ik twijfel nog of ik nog meer eilanden wil bezoeken. Ik lees veel mooie verhalen over Huahine en Maupiti…Twijfel twijfel…
Nogmaals bedankt!!
Ik ben in 2010 o.a. 6 dagen op Bora Bora geweest. Had een Global Explorer rtw-ticket van One World, zodat ik van NZ via Tahiti naar Paaseiland en Chili kon doorvliegen. Ik had verder o.a. apart een ticket Auckland-Rarotonga geboekt. In Frans Polynesië had ik een airpass van Air Tahiti, 6 Society-eilanden voor 440 euro. Op Bora Bora heb ik verbleven op Matira Point (vlakbij Intercontinental Le Moana, waar je goed kunt eten en de dansshow kunt zien) direct aan het beste strand van het hoofdeiland in een prima bungalow van www.temanuata.com, voor 90 euro per nacht (vooruit betaald). Veel goedkoper is er niet veel te vinden. Vanaf het vliegveld kun je met een gratis algemene catamaran naar het hoofdeiland en terug. Tip: ga van BB een paar dagen naar Maupiti met de boot (ook niet duur), bijna geen toerisme daar en wel een prachtige lagune.