TIPS/Bezienswaardigheden Thailand/Laos/Cambodja

Beste forumlezers,

Over een paar dagen vlieg ik naar Bangkok en ben alle puntjes op de i aan het zetten… Ik denk dat ik wel redelijk wat leuke plekjes heb gevonden maar denk dat ik er een paar over het hoofd heb gezien. Daarom mijn oproep hier. Weten jullie de leuke plekjes/hoogtepunten/wat-moet-je-echt-zien in Noord-Thailand , Laos & Cambodja voor een tijds-duur van circa 5/6 weken! Ik hoor heel graag een antwoord van jullie.

Groeten,

Sander

Nou spijtig genoeg kan ik niet veel vertellen over Laos en met name Luang Prabang omdat ik daar maar een klein week was verbleven(wegens omstandigheden)
Er heerst een soort sereniteit over deze stad,er zijn verschillende tempels in Luang Prabang die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken zoals de Wat Xieng Thong !
Zelf wandel ik graag,misschien kan je s’avonds eens door de night market wandelen Sander?
Ook heb je een mooi uitzicht over de stad Luang Prabang als je de heuvel van de Phu Si-tempel beklimd.
Moest je nog wat tijd over hebben dan kan je buiten de stad (±30km) de Kuang Si watervallen bewonderen of met een bootje naar de de grotten van Pac Ou varen.

Bedankt @georgessiam… heb je ook nog wat info over de do’s in het noorden van Thailand?

Vriendelijke groet

Kom regelmatig(als ik in Thailand vertoef) in de Sankampheng hotsprings, gelegen op 36 km van de stad, tenmidden van een natuurlijke omgeving van bomen en begroeide heuvels dit om op rust te komen.
Andere plaatsen waar ik met alle plezier kom is Lampang(40km verwijderd van Chiangmai)
Nu ik heb al vele watervallen bezocht in Thailand één van mijn favorieten is de deThi Lo Su waterval in Tak .
Samen met de Mae Klang waterval, ligt op ongeveer 58 kilometer ten westen van de stad, aan de voet van de Doi Inthanon Berg,een schitterende plek en zeker een aanrader.
Chiangmai is ook een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Indien je van plan bent om naar Chiangrai te reizen dan kan je iets buiten de stad de mooie tempel The White “Wat Rong Khun” bezoeken(13km verwijderd van de stad)
Ook de moeite waard (zou een brommer huren) op30 km ten zuiden van Chiang Rai stad langs route 1211 ligt de 70meter hoge waterval,namelijk de "Khun Kon"oftewel Tat Mok waterval.(men heeft hier mooie wandelpaden)
Vanuit Chiang Rai kan men eventueel een dagtocht boeken naar Chiang Saen of Mae Sai en dan de Golden Triangle als laatste doen.

Chiang Rai : The Black house, White Temple, en sowieso is de natuur daar erg mooi!
Cambodja: Phnom Pehn, The Killing Fields is echt een must om daar naar toe te gaan zeker als je al in Cambodja bent, is zo indrukwekkend wat daar is gebeurd… En de gevangenis die er bij hoort is moet je er dan bij pakken omdat je dan een totaal plaatje hebt van wat er gebeurd is…
In Cambodje kun je ook naar Siem Reap gaan. Angkor Wat tempels bezoeken. Of je kunt bij BacaVilla (eigenaar heet Jan is een nederlander) die heeft een organisatie die ziekenhuizen en schooltjes bouwt voor mensen op het platte land. Je kunt via hem een dagje mee over het platte land om schooltjes te gaan bezoeken en kindjes blij maken met schriften etc.

Fijne vakantie :wink: