Tips Benoa/Nusa Dua

Hallo,

Ik en mijn vriendin gaan in mei voor de eerste keer naar Bali :zon02:. We hebben het hotel Novotel in Benoa geboekt.

Graag zouden we wat info willen hebben over restaurants in Benoa/Nusa Dua en de activiteiten in de buurt.

Alvast bedankt

Groetjes

Je Zit dan weliswaar op / aan een mooie (wit strand) plek, maar wel ver weg van de activiteiten, in een afgeschermde omgeving. De kosten voor eten en drinken liggen daar op of boven Nederlands prijsniveau.

Er zijn daar weinig activiteiten in de buurt m.u.v. golfen (met te dure green fee’s) en (eveneens te dure) watersport activiteiten aan het strand, dat wordt dus erg veel rijden voor jullie.

Hey Bram,

Een aantal tips waar je misschien iets aan hebt:

• Prijzen in de restaurants liggen hoger in vergelijking tot de rest van bali, maar je kan altijd om korting/discount vragen. 20% van eten (en soms ook drinken) moet zeker haalbaar zijn. je moet er alleen van te voren (voordat je naar binnenloopt) om vragen.

• Ga eens naar bali collection in Nusa Dua. Er rijdt een gratis bus van dit winkelcentrum tussen nusa dua en benoa. Deze stopt bij alle grote hotels in Benoa (ook Novotel).

• Ben je aan het eten in een restaurant in Nusa Dua of Benoa. Maak dan gebruik van de transport service die de meeste restaurans hebben. Deze brengen je als service gratis naar je hotel. De bestuurder vind het niet erg om een tip te krijgen ;). Overigens willen ze je ook komen halen als je komt eten.

• Geger beach is een mooi openbaar strand in nusa dua waar je in tegenstelling tot de stranden van benoa niet lastig gevallen wordt door watersport activiteiten (alleen door verkopers)

Hopelijk heb je wat aan deze tips, mocht je specifiekere vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes,