Nusa Dua

Wij willen naar Bali. Ons is aangeraden om naar Nusa Dua te gaan. Voor de rust en hotels. Wie heeft hier ervaring mee?
Is het van daar uit goed te doen voor excursies?
Tips?

Alvast Bedankt!:zon02:

Wij zouden ook graag naar Nusa Dua gaan in September 2012 voor 24 dagen
En dit in hotel Bali Tropic
Kunnen jullie misschien iets vertellen over Nusa Dua het hotel, het weer in September en eventuele excursie-mogelijkheden

Alvast bedankt

Groeten van Thomas

Nusa Dua ligt in het zuidelijke deel van Bali. De meeste leuke en interessante objecten en “dingen om te doen” liggen in de andere delen van Bali. Je zult dus iedere keer veel moeten rijden om ergens naar toe te gaan.

Dat bovenstaande onderstreep ik, bovendien is Nusa Dua een aangelegd park met een poort.!!
Afgeschermd van Bali zodat de “toerist” zijn gang kan gaan. Wat niet bij de Balinese cultuur past.
Er zijn prachtige dure hotels en een mooi strand , maar de meeste toeristen zien alleen dit park waar alles gemanicuurd lijkt en dat is een doodzonde.

Hoi Jindy & co,

Nusa dua is rustig als je niet in het hoogseizoen komt. Vandaag hebben we op Geger strand gelegen wat tijdens de kerstvakantie volledig overbevolkt was door toeristen…

Maar daarintegen heeft het Zuiden van Bali nog heel veel meer te bieden.
Het Indonesische ministerie van Toerisme heeft een Nederlandse website, waar wij onze top 5 , van het onbekende Zuiden van Bali mochten aangeven :

http://www.toerisme-indonesie.nl/indo-top-5/bali-top-5/

Wij wonen zelf in Jimbaran en zeggen tegen onze gasten; alles tot aan Ubud-padang Bay is met Dag excursies te bezichtigen , alles wat daar boven ligt kan je beter met een overnachting bezoeken.

Warme groet, :chin:

Marcello

Je kan het hele eiland in 1 dag met de auto doen. Bali is zeer compact en van noord naar zuid zijn het ca 200 km, van oost naar west idem dito.

Met de drukte die er soms (met name) in het zuiden is, zou ik er niet voor kiezen om bijvoorbeeld in een dag van Kuta op en neer te gaan naar Menjagang in het noorden. Met een beetje pech zich je 6 uur in de auto…

Het KAN inderdaad wel, maar wanneer je een nachje slaapt in Pemuteran of Lovina dan is je trip een stuk aangenamer.

Ik ben de afgelopen 12 jaar voornamelijk naar Nusa Dua (Melia Bali, 10+) geweest en 2 keer naar Benoa (ramada benoa) , omdat dit goedkoper was en nog steeds vele malen goedkoper is.

Geger Beach is een van de openbare stranden van Nusa Dua. In 2009 was het hier nog rustig, maar vorig jaar was het ontzettend druk. Veel dagjes mensen komen hier, maar ook veel hotels uit Benoa hebben een gratis shuttle service voor hun gasten naar dit strand.

Excursies vanaf Nusa Dua zijn goed te doen, ik moet alleen wel zeggen dat het steeds drukker wordt op de wegen (en ben al 1,5 jaar niet meer op het eiland geweest).

Standaard dagtripjes die vertrekken meestal rond uurtje of 8 in de ochtend uit het hotel:

• Raften
  • Ollifant rijden
  • Nusa Lemongan (eiland)
  • Je kan einde van de middag ervoor kiezen naar Uluwatu te gaan, voor de kecek dance, zelfde geldt eigenlijk ook voor Tanah Lot. Helaas heb ik niks van de zonsondergang meegekregen. Stond in een mega file !!

Uitstapjes kan je beter op straat boeken of in bali collection (winkelcentrumpje van Nusa Dua). Sinds een aantal jaren zit er weer veel leven in dit centrum. De jaren na de aanslag was het hier doodstil en stond 75% leeg !

In de hotels betaal je zeker altijd meer voor je uitstapjes en zeker als je in Nusa Dua zit.

Beste Thomas,

Ik heb eens gekeken, maar dit hotel ligt buiten de “muren” van Nusa Dua en ligt eigenlijk gewoon in Benoa. Dit hotel lig aan het begin van de hotelstrip van Benoa. Het ligt naast een van de weinige all inclusive hotels van bali (melia Benoa).

Verwacht hier niet de stranden die je een paar kilometer zuidelijker hebt. De stranden in Benoa staan bekend om haar watersportfaciliteiten en zijn dus behoorlijk actief.

Bij vrijwel elk hotel stop een bus van bali collection die je gratis naar winkelcentrum brengt. En wanneer je daar eet wordt je ook weer gratis door het restaurant terug gebracht (of door de bus van bali collection).

Het weer is in September normaal gesproken lekker. Relatief lage temperaturen en weinig neerslag. Maar het blijft weer en is lastig te voorspellen.

Excursies: Zie mijn vorige post en er staan veel tips op dit forum !

Mocht je vragen hebben: Let me know !

Het verkeer langs de luchthaven richting Kuta en Denpasar is een drama. Dagelijks files, zowel 's morgens, 's middags als 's avonds … voor excursies zou ik een centralere plaats kiezen, Sanur ofzo. Verder is Nusa Dua ons wel goed bevallen (rustig, mooi strand, leuke restaurantjes).

En je betaalde het 3 dubbele voor je eten, souveniers ed. Met het eigenlijke Bali heeft Nusa Dua helaas niets meer te doen.

Kuta en Sanur ook niet echt lol2 Maar inderdaad vind je daar nog altijd meer Bali dan in Nusa Dua.

Klopt, maar het is net waar je voorkeur naar gaat en wat het doel van je reis is. Onze voorkeur was een mooi resort om te verblijven en tijdens excursies zien we het echte Bali wel (in hoeverre dat er nog is).

Overigens vond ik de prijzen in Bali Collection voor eten, souveniers e.d. wel meevallen.

Het echte Bali is er zeker nog. In het dorp waar ik gewoond heb vond men iemand van een ander eiland al apart, laat staan een buitenlander. Zat plekken die minder extreem zijn, maar waar tradities ook volop voortleven .

Volgende keer beter kijken voor je een oordeel velt.

[quote=“bootz, post:13, topic:105137”]

Klopt, maar het is net waar je voorkeur naar gaat en wat het doel van je reis is. Onze voorkeur was een mooi resort om te verblijven en tijdens excursies zien we het echte Bali wel (in hoeverre dat er nog is).

Overigens vond ik de prijzen in Bali Collection voor eten, souveniers e.d. wel meevallen.[/Q

Voor een mooi resort kan je ook naar Turkije ( veel gunstiger ) Dominicaanse Republiek ) Naar Bali ga je om de cultuur te proeven, de mensen Hindu<s te leren kennen. Het Bali Dharma Hindu geloof is eenmalig op deze aardkloot.
Je kan dat alleen leren kennen (als je daar voor open staat ) in een authentieke regio, waar massa toerisme nog taboe is. De echte zuivere Balinees ,en dan doel ik op het karakter, is mooi van binnen en buiten.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen ,ook wij hebben dat meegemaakt ,van iemand
die bwvs een mug nog niet kon vernietigen! Een teleurstelling na 5 jaar, maar ook daar leer je mee leven, en volgens zijn religie komt hij zichzelf heel gauw tegen. Gelegenheid maakt de dief zegt een spreekwoord, en ja dat klopte bij hem.