Tip Maestro Bali

Hallo iedereen!

Ben net terug van een rondreis in Indonesië en wou met jullie iets delen over maestro!
Ik had sowieso Visa en Maestro mee dus dit heb ik afgewisseld, in Java geen enkel probleem met Maestro gehad! Toen we in Bali aankwamen kon ik aan geen enkele ATM waar Maestro op vermeld stond geld afhalen, gaf telkens fout. Mijn Visa ging even niet meer dus paniek want moesten nog 3 weken reizen en konden nergens geld afhalen! Naar eigen bank gebeld, in Bali zelf gebeld maar niemand wist van niks. Ineens heb ik in een supermarkt besloten om toch nog maar eens te proberen op een gewone ATM waar Maestro niet vermeld stond en ineens ging het wel, dan ontdekt dat het enkel ging bij ATM van Mandiri, die blauwe automaten!!
Vrienden van mij hadden zelfde probleem dus wisten dat het niet aan onze bank lag!

Dus als jullie Maestro niet werkt op Bali gewoon Mandiri ATM zoeken, zijn er genoeg!!

Hoop jullie hiermee te kunnen helpen :slight_smile:

3 likes

Maestro gaat ook nietaltijd bij Mandiri.
Zelf heb ik een Indonesische bank dus "nog"geen probleem

Ik adviseer een prepaid visa credit card die je altijd weer kan opladen
een normale credit card is gewoon te duur

Met mijn rabobank maestro kaart altijd kunnen pinnen bij een Mandiri of BRI bank, gelukkig. Creditcard werkt altijd.

Met Maestro kan je inderdaad prima pinnen bij Mandiri, BRI en nog wat andere banken. Banken als BNI (en nog een paar andere banken) hebben blijkbaar nog steeds onenigheid met Maestro en hebben hun verbinding met het Maestro netwerk uitgezet met als gevolg dat je niet bij deze banken kunnen pinnen. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Hoihoi, Ik ga in oktober naar Bali en heb ook Meastron. Wat is Mandiri? Daar werkt Meastro wel?

Mandiri is de Mandiri Bank. Heeft ook op veel plaatsen een geldautomaat (ATM). Hier werkt het pinnen wel goed. Geldautomaten geven of allemaal biljetten van IDR 50.000 of IDR 100.000. Staat op de geldautomaat zelf aangegeven. Als je grote bedragen pint is het handig om dit bij een geldautomaat te doen die biljetten van IDR 100.000 geeft want anders is je portemonnee ineens heel dik. Hopelijk zijn de problemen in oktober opgelost en kan je bij alle banken weer pinnen.

Bedankt voor de tip, vertrekken over drie weken dus dit is handig om te weten.
Groetjes

Leuk om te weten is ook dat de koers op dit moment 15.700 is voor 1 euro!!

Inmiddels weer gezakt naar 14.440…:frown:

Hoezo??.. de koers vandaag bij CimbNiaga-Bali is toch Rp. 15.900 .Bij mijn weten in 12 jaar niet zo hoog geweest

Hoi, ik ben Anne uit Zwolle. Ik heb speciaal een account aangemaakt om te bevestigen dat deze tip nog steeds klopt in december 2016 en het mij enorm heeft geholpen.

Ik ben eerst in Lovina geweest en verblijf nu in Ubud. Gelukkig heb ik een Mastercard bij me zodat ik toch nog het een en ander kon betalen. Op een gegeven moment liep ik tegen de grens van mijn creditcard aan en heb ik veel aan de tip gehad. Bij mandiri werkt het pinnen in ubud prima.

Ik zou adviseren om toch ook echt een creditcard mee te nemen. Behalve bij zo’n mandiri atm kun je nergens met je maestro kaart geld krijgen, laat staan pinnen.

Volgens mij ligt het er niet alleen maar aan of je Maestro hebt. Ik lees hierboven over Rabobank. Ik heb zelf een pinpas van ABN Amro (ook met Maestro) en die werkt juist niet bij Mandiri. Van de grote banken werkt mijn pas altijd bij BNI, BRI en BCA, en verder ook bij o.a. HSBC, Citibank en CIMB-Niaga. Mijn pas werkt niet bij Mandiri en Danamon.

Verschillen tussen Java en Bali kan ik ook niet verklaren. BNI is altijd mijn eerste keuze, en die werkt tot nu toe overal (“van Sumatra tot Papua”).