Pinnen in Indonesië

wie kan mij vertellen of je met een Pinpas met alleen het Maestro logo kunt pinnen in Sumatra Java en Bali? ik lees namelijk op verschillende sites dat je alleen kunt pinnen met het Cirrus Logo.

nee-klopt allang niet meer. Het wisselt-sommige ATMs nemen alles-sommige enkel Cirrus-of juist Maestro. Maestro is een ‘‘brand’’ van Mastercard. Na een tijdje leer je wel herkennen welke bank jouw pasje wil nemen.
Op Sumatera geldt wel: als je echt het land in wil, is het wel heel verstandig om toch flink wat cash bij je te hebben (in Indo zin-niet NL) voor als je geen ATM vindt, of ie het niet doet, of door het geld heen is , etc. Dus wat extra inslaan/eruithalen in de grotere steden is raadzaam.
OPGELET: je pas wordt bijna nooit automatisch teruggegeven-er komt meest een vraag op het eind of je ‘‘nog wat wilt’’-als je daar niet alert op bent vergeet je dan je pas mee te nemen-en kan elke volgende hem gebruiken!

Hallo,

Pinnen in Indonesie is totaal geen probleem ik ben in Sumatra, Java en Bali geweest en heb overal waar ik maar wilde kunnen pinnen. We hebben gepind met een pas van de Rabobank en van de Postbank. Dit was in december 2008. Ik ga zelf in mei weer terug naar Indonesie. Het kan trouwens nooit kwaad euro’s mee te nemen en die te wisselen.

geen probleem.
op sumatra,java,bali en lombok konden wij zonder problemen pinnen.