Als beheerder van het Thailand-forum kom ik hier niet erg vaak, maar onderstaande info wil ik jullie toch niet onthouden (zag het zo snel nog nergens staan hier):
*De Cubaanse autoriteiten hebben besloten de lokale tijden op Cuba te wijzigen. *
Vanaf 29 oktober a.s. wordt de lokale tijd à UTC minus 5 uur in plaats van UTC minus 4 uur.
Ook ik ben nog niet vaak op het Thailand-forum geweest…! Ach ieder heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde landen.
Trouwens het Thailand-forum nog geluk gewenst met het behalen van de tweede prijs, zilver dus, als zijnde het op één na beste forum hier.
Daarom nodig ik alle Cuba-fans op eens een kijkje te nemen op het Thailand-forum:
Uiteraard ook de felicitaties voor het Cuba-forum met het behalen van de bronzen plak bij de WW-verkiezingen !
Wij kregen toevallig vorige week een mailing van Martinair hier op werk waarin ze aangaven dat de lokale tijd op Cuba gaat wijzigen…anders had ik het ook niet geweten…
Heb het verder ook nog niet in de krant gelezen ofzo…
Kan iemand dat misschien even “vertalen” naar Europese (niet Britse) tijd… Wat houdt dat dan in voor ons (in NL, Spanje en Italie)? Wordt het dan -6 uur verschil met hier??? Ik haal dat altijd door de war…
West_Europa heeft UCT +1 (in wintertijd UTC+2), als Cuba UTC -5 heeft bedraagt het verschil dus m.i. resp 6 en 7 uur…
Het is nu in Italie 09.00 in Cuba dus 09.00 - 1 -4 = 03.00
Straks 09.00- wintertijd 2 - 5 = 02.00
Dus 7 uur verschil…
Of vergis ik mij nou wéééééééééér
Wanneer gan we in west €uropa van zomertijd naar winterttijd, geen idee.
Morgen wordt de klok een uur verzet, dat weet ik wel. Maar met die tijdsverschillen… Ik raak altijd in de war. Weet wel dat Cuba niet meer mee doet aan die klok-verzetting, das om het nog iets gemakkelijker te maken! Hahaha.
Maar volgens mij klopt het wel wat je zegt. T/m maandag is het tijdsverschil dus -5 en -6 en vanaf die dag dus -6 en -7. Klinkt logisch…
Tijd in Cuba is gewoon altijd -6. Voor het eerst sinds een paar jaar gaat de wintertijd weer in als ik mijn vriendin goed begrijp. In iedergeval schuift de tijd nu dus met ons mee. Misschien wisten jullie het al, maar ik denk ik meld het toch maar even
grin dat is niets gek hoor. Die Cubanen nemen het sowieso niet zo nauw met de tijd. De tijd maakt ze weinig uit. Je ziet iemand in de ochtend, in de middag of in de avond, een uurtje vroeger of later maakt ook niet veel uit!