Tijdsduur AEO

Ik kon hier niet echt iets over vinden (excuus als ik erover heen gekeken heb!), maar: kan iemand mij vertellen hoe lang ongeveer een AEO duurt? Een emigratiebureau vertelde mij dat dit minimaal 2 jaar zou duren, echter op de site van CIC lees ik dat het ongeveer 11 maanden in beslag neemt.
Weet iemand hier iets meer over? En als een AEO in begin van het nieuwe jaar wordt aangevraagd, gaat het dan sneller of maakt dit niet uit? Heb vernomen dat een LMO een paar weken duurt.

Alvast bedankt!!

Aeo?

Arranged Employment Opinion? :slight_smile: Permanent job offer, dus geen LMO

Bedoel je de AEO zelf, of de procedure voor de permanente verblijfsvergunning.

Ik ben zelf onbekend met de AEO, geen idee hoe en waar dit wordt aangevraagd. Als dit is goedgekeurd (Als het iets is als een LMO), moet dit naar CIC of een ambassade worden gestuurd (afhankelijk van waar je bent en welke immigratieklasse je gebruikt). 11 maanden lijkt mij tamelijk kort.

Met wat meer info over wat je plannen zijn (welke stappen voor immigratie) kan handig zijn. Recentelijk zijn er een aantal wijzigingen bij CIC doorgevoerd, dus ik moet ook weer lappen tekst opnieuw lezen. :slight_smile:

Hey Jurjen, bedankt voor je reactie. Had je net een lap tekst geschreven maar drukte
perongeluk de pagina weg op me telefoon (en dag tekst…). Ik bedoel dus de tijdsduur
van de AEO zelf. Het emigratiebureau gaf aan minimaal 2 jaar, de cic (site) gaf een
processing time aan van ca. 11mnd. Als dit laatse het geval zou zijn, dan kan ik mij
hierop gaan richten. 2jr of langer is toch wel een behoorlijke tijd en bovendien zie ik
niet een werkgever 2jr op een werknemer wachten.Ja, misschien op een skilled
worker als engineer of ander beroep waarmee ze omhoog zitten.
Zelf ben ik pedagogisch werker en heb administratieve/secretariele werkervaring.
Voordeel van AEO is dat het een permanent werk aanbod is, bij LMO mag je 2jr werken
in eerste instantie. Voordeel bij LMO zou kunnen zijn dat het (volgens zeggen…?) binnen
een paar weken geregeld kan zijn, en je banen (van de NOC list) in alle categorien kan
zoeken. Poe…soms duizelt t me wel eens even, het ene moment heb ik er vertrouwen in,
het andere moment vraag ik me af of het allemaal realistisch is.