Tijdelijke schorsing van Taxi Green door luchthaven van Lima

In verband met een overval op een passagier door een chauffeur van Taxi Green heeft de luchthaven van Lima (gevestigd in Callao) het taxi bedrijf Taxi Green tijdelijk geschorst. Zij mogen dus geen passagiers vanaf de luchthaven van Lima vervoeren. Er waren al enige tijd klachten over Taxi Green. Er worden op de site van de luchthaven nog drie andere geauthoriseerde taxi bedrijven genoemd, die overigens luxe en duur zijn. Arriverende toeristen kunnen eventueel ook met hun ho(s)tel regelen dat ze opgehaald worden. Dit is in Lima heel gebruikelijk.

Hieronder de gedeeltelijke tekst van een bericht dat heden in het dagblad El Comercio verscheen:
“En marco del operativo de fiscalización a taxis en el Aeropuerto Jorge Chávez, la Municipalidad del **Callao **anunció que la empresa Taxi Green quedó suspendida temporalmente.
Así lo informó Miguel González, gerente de Transporte Urbano de el Callao, a raíz del **asalto al joven peruano que regresó de Estados Unidos **en su vivienda en San Isidro, luego de abordar un taxi de dicha empresa dentro del aeropuerto internacional.
Estamos **suspendiendo por 15 días **a la empresa Green Airoport SA. Asimismo se dispone la cancelación definitiva de la habilitación del conductor Wilder Suárez y de su vehículo”, detalló a Canal N.”

http://www.hostellima.nl/

Ha, mijn vrouw (Argentijns) heeft vorig jaar al eens ontzettend ruzie lopen maken met een chauffeur van hun die ons naar Asia had gebracht voor nog een paar dagen strand na een lange werkvakantie. Wilde die chauffeur nog even ook de terugreis voor hemzelf in rekening brengen. Werd een compleet schandaal voor de deur van het (luxe) hotel, de manager van het hotel kwam zich er ook mee bemoeien en vond uiteraard dat wij volledig in ons recht stonden. Uiteindelijk is ie afgedropen en hebben wij nog een drankje met de manager gedronken “voor de schrik” :slight_smile: Maar ik laat mijn klanten inderdaad niet met Taxi Green rijden, ik regel wel een personal driver voor ze.

Dat is ook de praktijk van Casa Ana. Ana biedt de gasten een ophaaldienst aan, door een vertrouwde chauffeur (Cristian) en zijn familie. Daar maakt vrijwel iedereen gebruik van.
http://www.hostellima.nl/

Hoi Hendrik,

Wij hebben dit nieuws inderdaad ook vernomen, wij zien dan ook een stijging in de aantal taxiritten welke geboekt worden vanaf en naar de luchthaven. Zoals je aangeeft zijn de geauthoriseerde taxibedrijven erg aan de prijs. Omdat wij een klein (familie) taxibedrijf zijn hebben wij veel meer zicht op onze taxichauffeurs, waarbij het merendeel politieagent is (met pensioen). Dit is niet zo bij de grotere taxibedrijven en de reden waarschijnlijk waarom het weleens mis gaat. We hopen dan ook dat door onze betrouwbaarheid en extra veiligheid meer toeristen in de toekomst van onze service gebruik gaan maken.

Gr. Maarten

Blankitaxi Lima Péru
[EMAIL=“nl@blankitaxi.com”]nl@blankitaxi.com
www.blankitaxi.com

Hoewel Casa Ana al een goede regeling heeft met betrouwbare taxichauffeurs, wil ik doorgaan met jullie bedrijf ook onder hun aandacht te brengen. Jullie website is inmiddels een stuk informatiever geworden en het zou helpen als de Spaanse versie tot stand zou komen.
http://www.hostellima.nl/

Jeetje! Ben ik blij dat ik net 2 minuten geleden via mijn hostel een pick up service heb geregeld. Wilde eigenlijk via de Taxi Green boeken. Mooi dat ik dat niet gedaan heb!

Dat kan trouwens niet, want Taxi Green is nog steeds geschorst en mag dus niet op de luchthaven werken. Hun website zegt “Regresaremos pronto” (we zullen er spoedig weer zijn).
Een goed idee om bij je hostel een pickup te boeken. Heel veel mensen doen dat. Bij aankomst in Lima zul je dan ook een verrassend groot aantal wachtenden met een pickup bordje zien. Sommigen maken daar een foto van, een van hun eerste fotos van Peru.
http://www.hostellima.nl/

Nee nee, ik kwam vandaag terug van vakantie, dus enkele weken hiervoor ben ik hier al mee bezig geweest. Toen heb ik de Taxi Green gegoogled etc.
En inderdaad, die bordjes ken ik! Grappig

Ik moet nog iets recht zetten. De chauffeur wordt niet ervan beschuldigd dat hij een passagier beroofd heeft. Hij wordt ervan beschuldigd dat hij bij de beroving betrokken was. Tijdens de rit vroeg de chauffeur diverse malen naar het adres waar de passagier (en zijn vader, die hem ophaalde) naar toe wilde. De chauffeur herhaalde dan het adres met luide stem. De beschuldiging is dat hij dat deed om twee personen op een motor via telecommunicatie op de hoogte te stellen. Zo konden die direct na aankomst ook arriveren en bij het uitstappen en uitladen de overval plegen. Dat is de beschuldiging.
http://www.hostellima.nl/