Tijdelijke extra voorwaarden voor Visa China

M.i.v. 01-05-2017 voor personen met een paspoort “jonger” dan 01-01-2015 :
Aanvragers dienen bewijs aan te leveren dat zij eerder in China zijn geweest in de vorm van een kopie van een oud visum. Aanvragers die niet eerder in China zijn geweest en/of die geen bewijs kunnen aanleveren van een eerder bezoek aan China én die in het bezit zijn van een paspoort dat na 1/1/2015 is uitgegeven dienen het volgende aan te leveren:

Oude, originele paspoort of een kopie van alle pagina´s van het oude paspoort
Werkgeversverklaring of studieverklaring

Aanvragen van reizigers die geen bewijs kunnen aanleveren van een eerder bezoek aan China kunnen pas na 22 mei 2017 ingediend worden
Deze regels zijn niet van toepassing op minderjarige aanvragers, vrouwelijke aanvragers van boven de 40 jaar en mannelijke aanvragers van boven de 50 jaar oud.

Personen met een Turkije-visum in het paspoort worden tot 22 mei ook niet toegelaten.

Let op !!!
Vanwege het bovenstaande is het tegenwoordig belangrijk dat je je oude paspoort ongeldig laat verklaren met alleen gaten door de voor en achterkant. Dit i.v.m. met het onleesbaar worden van aanwezige visa.
En dus ook ALTIJD je oude paspoort bewaren.

Dank je voor de info Froja!

Een aanvraag met een oud paspoort, een oud China visum, van een persoon die 60 jaar is deze week afgekeurd.

En waarom is de aanvraag afgekeurd? Kun je de reden daarvoor aangeven?

Ooh ja, ik dacht dat Froja daarom dit topic had gemaakt,maar blijkbaar is het een algemeen topic over nieuwe regels.

Probleem!! Heb net van visumservice.nl gehoord dat ivm wereld top (conferentie wereldleiders 22/5 a.s. er GEEN visa worden verstrekt!!

Vanaf 23 mei zou je dus weer visa kunnen aanvragen.

Had alleen gelezen dat er er tijdelijk restricties waren voor het verkrijgen van het Chinese visum. Maar niet dat ze tijdelijk helemaal niet afgegeven worden. Dat brengt weer diverse China reizigers in de problemen!

Hoe zit het met visum daar aanvragen ? Ik ga via macau naar Hongkong en pak dan binnenlandse vlucht naar bejing. Heb ik dan ook allerlei rare regelingen ? Slim om pasfoto’s mee te nemen ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is voor Nederlanders niet meer mogelijk om visa voor China in Hongkong aan te vragen zoals U kunt lezen op de website van het Chinese visumkantoor in Hongkong (item 4).
Hoewel enkele reizigers zeggen het via via wel voor elkaar gekregen te hebben, dit is echter geen garantie.

Ik lees op de Facebook group dat er wel mogelijkheden zijn maar of het Klopt ? Mijn man werkt in macau en is gister met visum via macau China jn geweest dat regelde hun contact daar. Ik bel de ambassade wel. Ik heb weinig keus. Ik ga via Hongkong en dan naar shenzen om
Vanaf naar naar bejing te vliegen.

Zoals te lezen valt op de website van het Chinese visumkantoor in Hongkong (item 4) kunnen personen die daar wonen en/of **werken **een visum voor China aanvragen.

In het geval van de man van Claire klopt het dus dat hij een visum krijgt.

Ik kan gewoon visum aanvragen in hk. Duurt 4 dagen. Ik heb net mail gehad van http://fbt-chinavisa.com.hk/. Duurt 4 dagen.

Uhm nee. Hij werkt in Macau en dat is geen ! China. Hij moet dus ook een visum aanvragen

De extra voorwaarden zijn weer opgeheven.
Alleen Turkse visa zorgen af toe nog voor problemen.