Ik zit er al een tijdje over na te denken om eens een paar maanden in het buitenland te verblijven. Dit omdat ik voor mijn werk alleen een adsl-verbinding en een laptop nodig heb, en ik in principe gewoon door kan werken als ik internet heb. In mijn dromen zie ik mezelf al zitten in mijn hutje aan het strand, met highspeed internet. Dat highspeed is misschien niet mogelijk, maar ik heb al even zitten neuzen, maar bijv. Thailand heeft huizen te huur voor 200-500 euro, met adsl, en die liegen er niet om.
Ik heb geen idee hoe me dit gaat bevallen, maar met anderen kan het huis wat groter en luxer zijn. En het lijkt me natuurlijk ook een stuk gezelliger. Het lijkt me heerlijk om zo’n huis als uitvalsbasis te hebben, en op die manier een land te verkennen. Misschien samen verkennen, maar ook los. Heb een alles-mag-niks-moet mentaliteit.
Ik hoopte eigenlijk dat er mensen zijn met hetzelfde idee. Een paar maanden los van Nederland, maar toch niet helemaal los van de wereld. Of misschien wil je in het buitenland een boek schrijven en lijkt je een tijdelijke vaste plek in het buitenland geweldig! Dan word ik je buurman. Ik ben 36 jaar, heb een jeugdige state-of-mind en ben flexibel. Verder zit ik in mijn hoofd niet vast aan Thailand. Afrika of Zuid-Amerika zijn voor mij ook zeker een optie. Als ik maar internet heb. De tijd waar ik aan zat te denken is een paar maanden in begin 2010.
Ciao! Coen