Tigre delta - zelf doen?

Kun je makkelijk zelf een uitstapje regelen naar Tigre Delta of kun je dit beter georganiseerd doen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Tuurlijk, geen probleem.
Je kan met de trein vanaf bv Retiro (hoofdstation in BsAs)of met de Tren de la Costa vanaf station Maipú (zelf geen ervaring mee, maar is een leukere route van horen zeggen)
Treinen rijden vaak.
Als je in Tigre zelf komt gewoon met de massa meelopen en je komt vanzelf bij de boten die tochtjes verzorgen, er zijn verschillende routes en tijdsduren.
In het weekend markt erg leuk.

Hoi,

ik heb zelf een bed & breakfast hier in de delta van tigre, (zie www.casonadelrio.com)
Het is inderdaad makkelijk om het zelf te regelen. ik zou de normale trein naar tigre, nemen, die komt aan op 200m van de haven. daar kun je, zeker in het weekend, kiezen uit allerlei rondvaarten, van 40 pesos voor een tochtje van 1,5 uur met de publieke boot, via pakketjes met lunch inbegrepen die voor 120 pesos een leuk rondje maken, tot het afhuren van een eigen bootje, wat behoorlijk prijzig is. ook kun je de dag doorbrengen op 1 van de vele lokaties op de eilanden. Overnachten is ook een optie. Er zijn allerlei luxeuze en meer betaalbare hotelletjes. zelf zijn we zeker 1 van de minder dure opties qua overnachting en zitten we vlak bij het vaste land.
genoeg reclame. Het antwoord is dus dat je niets vooraf hoeft te regelen voor de delta. wel is het in de weekenden vol, de rondvaartboten ook. De markt, mercado de frutas, is ook aanbevelenswaardig, met allerlei soorten producten, van hout, riet, sieraden, kleding, decoratie, etc. daar gaat ook de toeristische tren de la costa, die je lijkt me beter op en neer vanuit tigre kunt nemen, hoewel je ook een trein of bus kunt nemen tot station maipu, en dat het toeristische treintje, zoals gallina zegt. Als je doorde week kunt, is dat beter aan te bevelen, dan zijn er minde mensen. groeten uit de delta, stef