Deze zomer gaan we 7 weken naar Peru, Bolivia en een klein stukje van Chili met onze kinderen van 11, 10 en 8 jaar. We willen niet veel op voorhand vastleggen zodat we kunnen inspelen op wat de kinderen leuk vinden, rustdagen kunnen inleggen, …
We hebben onze route uitgestippeld, maar behalve de eerste 2 overnachtingen in Lima hebben we enkel een hotelletje vlak bij Machu Picchu vastgelegd. De dag nadien willen we Machu Picchu bezoeken.
Via de officiële website kan je geen tickets voor kinderen bestellen. In Cusco zouden we wel tickets voor kinderen kunnen kopen maar ik heb schrik dat er dan misschien geen tickets meer beschikbaar zijn.
Via ticket-machupicchu.com kan je wel voor kinderen tickets bestellen, maar zijn de prijzen veel hoger (70 $ t.o.v. 46 $ voor volwassenen 50$ t.o.v. 23 $ voor kinderen). Het is dus zelfs goedkoper om via de officiële site voor 5 volwassenen te betalen.
Mijn vragen:
- zouden er 3 dagen op voorhand nog tickets ter beschikking zijn?
- kan je bij reisagentschappen terecht om enkel tickets te kopen zonder al te hoge commissiekosten (dus niet meer dan het dubbele van de prijs voor kinderen)? En zo ja bij welke?
- op de officiële site lijkt het alsof de tickets voor die dag al weg zijn hoewel en via de andere site nog zeer veel tickets zouden zijn. Kan dit kloppen? Momenteel geraak ik zelfs niet op de officiële site.
Groetjes,
Kristien