Ik bezoek Rome van 18/3 tot 25/3. Ik denk (hoop) dat dit een rustige periode is om Rome te bezoeken.
Uiteraard wens ik ook de Galleria Villa Borghese te bezoeken. Volgens de website van het museum zijn de bezoeken gelimiteerd in blokken van 2 uur en van tevoren te reserveren.
Weet iemand of dit reserveren echt nodig is in deze ‘low-season’ periode en is men werkelijk strikt in het naleven van die luttele 2 uur ?
wij waren in september en we hebben het hotel voor ons laten reserveren.dat schijnt nodig te zijn.dat van die blokken van 2 uur klopt!helaas!wij hadden toen zo een audio-guide,dat duurde 2 uur.wel erg handig.echt prachtig om te zien en zeker een aanrader!
Bedankt voor de reactie. Is toch wel een beetje absurd die tijdslimiet van twee uur. Hadden jullie de indruk dat dit voldoende is ? Ik haat het om als ’ opgejaagd wild ’ in een museum rond te lopen. Ik ben bang dat ik meerdere blokken zal moeten reserveren.
Ben net terug van een weekje Rome en bezocht inderdaad dus de Galleria Borghese. Indrukwekkend !
Tip: ga direct naar boven om de schilderijen te bekijken, de meeste bezoekers staan eerst rond de beelden, op de begane grond, zodra er dus opnieuw 360 man binnen mag. Als deze dan naar boven komen kun jij naar beneden waar het dan intussen al veel rustiger is om de schitterende beelden van Bernini te bekijken.