4 dagen naar Rome

Hallo!

Ik heb een vraagje, ik ga namelijk 27 oktober met een vriendin voor 4 volle dagen naar Rome:) . Ik heb op internet al verschillende info gevonden, wij willen graag een soortemet planning maken van het bezoeken van dingen, winkelen en uitgaan.

Heeft iemand een leuk/handig voorstel hoe deze dagen in te delen. Ik ga er vanuit dat we in die 4 dagen niet heel Rome zien, maar we willen natuurlijk wel gelijk de leukste dingen doen…

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

Alvast bedankt!
Groeten H’daylover

ik zoek dit namelijk ook, maw wie kan ons helpen?
Dreamtheater

:paranoid:

Rome is dermate overweldigend dat je er een cultuurindigestie van dreigt op te lopen. Indien je een liefhebber bent van geschiedenis en cultuur raad ik je daarom aan om je bezoek thematisch in te delen:
een dag klassiek Rome, een dag renaissance een dag barok en een dag katholiek Rome -

Hallo allemaal,

Ik zag toevallig dit forum topic en ik kan jullie wel enige raad geven daar ik nu toch al zo’n 9 maanden in Rome woon.

Om eerlijk te zijn lijkt de tip van onderverdelen in periodes wel handig … als je er veel tijd in wil steken alles te plannen en als je reeds een mooie achtergrond hebt. Wat ikzelf altijd doe als ik aan iemand de stad laat zien is onderverdelen in buurten.
Het Vaticaan (St Pieter) kan je beter in de late namiddag doen omdat er dan minder volk is, het Vaticaan museum beter in de late morgen of vroege middag. Dit is een erg slopend museum omdat er zoveel volk komt.

Het is handig om de Spaanse trappen, het Pantheon (absoluut prachtig) en eventueel Piazza Navona samen te bezichten omdat ze min of meer bij elkaar gelegen zijn.

Heel veel dingen zijn 's avonds veel mooier dan overdacht. De fori romani bijvoorbeeld zijn adembenemend 's nachts (nabij het colloseum) en de trevi fontijn die altijd mooi is krijgt toch iets extra 's nachts.

In rome komt het er een beetje op aan je dagen goed in te delen. De stad is zo groot dat je het risico loopt op dag twee al uitgeput te zijn. Daarom neem bijvoorbeeld voldoende tijd voor de lunch of bezoek ook eens een park (Villa Borghese absolute aanrader) waar je even gaat uitrusten. De stad is zoizo te groot om in vier dagen te zien, dus KIES waar je heen wil.
Het is met het ook hierop dat ik aanraad in buurten te bezoeken. Er zijn slechts twee metro lijnen, dus niet zo’n handig systeem als in Parijs.
Ik kan hier stiekem een boek over schrijven, als je nog meer tips wil laat het gerust weten.

Nog een tip omtrent eten: blijf van de toeristische attracties weg !!!
Het eten is minder en veel te duur.

veel plezier en een prachtige vakantie gewenst
Imke

Hoi,

Ik ga 3 augustus voor 15 dagen naar Italie. Mijn eerste stop zal Rome zijn waar ik 4 dagen verblijf. Ik heb gehoord van een Romapass, ken je dat en is het raadzaam zo’n pas aan te schaffen? Welke museas moet je zeker gezien hebben? Een vraagje over het eten, kan je ook (bijna) overal salade bestellen, ik eet namelijk weinig tot geen vlees.

Ik hoor graag van je!

Gr Sylvia

Hoi,

Ik ga 3 augustus voor 15 dagen naar Italie. Mijn eerste stop zal Rome zijn waar ik 4 dagen verblijf. Ik heb gehoord van een Romapass, ken je dat en is het raadzaam zo’n pas aan te schaffen? Welke museas moet je zeker gezien hebben? Een vraagje over het eten, kan je ook (bijna) overal salade bestellen, ik eet namelijk weinig tot geen vlees.

Ik hoor graag van je!

Gr Sylvia