Ik heb een vraagje, ik ga namelijk 27 oktober met een vriendin voor 4 volle dagen naar Rome:) . Ik heb op internet al verschillende info gevonden, wij willen graag een soortemet planning maken van het bezoeken van dingen, winkelen en uitgaan.
Heeft iemand een leuk/handig voorstel hoe deze dagen in te delen. Ik ga er vanuit dat we in die 4 dagen niet heel Rome zien, maar we willen natuurlijk wel gelijk de leukste dingen doen…
heyhey, ik ben zelf vier jaar geleden in Rome geweest… wat een geweldige stad… wat ik zeker zou doen is er voor zorgen dat je een metropasje hebt. daar kun je onbeperkt mee reizen in de metro… ze kunnen je bij het reisbureau vast wel vertellen hoe je daar aankomt… verder zou ik echt naar het colosseum gaan… dat is zo groot en overweldigend en ook het forum romanum is een echte aanrader… En als je leuk wilt winkelen en ook nog iets moois wilt zien, moet je ook naar de Trevi - fonteinen… Deze zijn overdag mooi, maar nog mooier by night… dan is er namelijk een hele lichtshow te zien en dat is heel erg mooi… en verder zijn er natuurlijk nog duizenden andere dingen te doen in rome, zoals het graf van de eeuwige soldaat, maar deze bovenste drie zijn echte aanraders en zou ik zeker meenemen in je bezoek… en volgens mij is dat ook heel goed te doen in een of twee dagen… ik wens je heel veel plezier.
Groetjes Lieke11
Hé, bedankt voor je tips! We nemen idd een metropas en gaan op zeker naar het Colloseum, Trevifontein, Vaticaan, Spaanse Trappen, St. Pietersbasiliek. We hebben 4 volle dagen dus ik denk dat het wel te doen is. Heb me inmiddels al wat meer verdiept. Shoppen gaan we ook, ik heb er al helemaal zin in!!