Rome

Wie heeft er leuke tips voor een citytrip drie dagen Rome?
Wat mogen we niet missen, wat niet in de reisgidsen vermeld staat?

Highlights zijn toch altijd het Colosseum, Palatino & Forum Romanum! Tip; koop een combiticket bij het Forum Romanum, waar het altijd rustiger is, dan hoef je niet in de rij te staan bij de Colosseum!
Vaticaanse Musea zijn geweldig! Al verschillende keren geweest, maar ik heb nog maar een heel klein deel van de museua gezien! Het kost je wel minstens een halve dag, de vraag is of je dat wil?
Anders kan je ook de Sint Pieter bezoeken (gratis. de wachtrij lijkt altijd lang maar loopt vrij snel door). Aan de linkerzijde van het plein vind je het Vaticaanse postbureau. Hier verstuur je de enige post/ansichtkaarten uit Italië die ook op tijd bezorgd wordt :slight_smile:
Ik vind Trastevere erg leuk. Een gezellige wijk, waar je 's avonds een aperitivo kan doen of betaalbaar en lekker uit eten kan gaan. Je hebt er uiteraard ook kunst en cultuur; bijvoorbeeld de Villa Farnesina.
Houd je van kunst, dan zou ik de Villa Borghese aanraden. Veel kunstwerken van Bernini. Van deze kunstenaar en architect zijn veel pareltjes te bewonderen:Rome in de voetsporen van Bernini - Italië Uitgelicht
Het kuikentje van Minerva, altijd leuk: Romeinse verhalen: Het kuikentje van Minerva - Italië Uitgelicht
Maar sowieso een stadswandeling; bijvoorbeeld langs de werken van Bernini, of Colosseum/Joodse wijk/Foreum Romanum.
Mocht je vragen hebben of specifieke tips zoeken, hoor ik het graag!

Super bedankt voor je reactie! Dat klinkt allemaal super! Ik heb er nu al zin in! Dankjewel!

Zeker niet te missen: Rome by night. Een avondwandeling maken en Rome op een andere manier zien, met prachtige belichting.

Verblijven en eten in Trastevere, de leukste en gezelligste wijk. Goed en niet te duur eten. Leuke vibe, voelt authentieker aan.

Food: cacio e pepe en pasta carbonara proberen!

En als je maar drie dagen hebt; Vaticaanstad niet bezoeken. Wil je het toch zien, dan op voorhand tickets bestellen:
http://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do?action=booking&codiceLivelloVisita=9&step=1
Je voorkomt hier uren aanschuiven mee.

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor je tips!

Ja inderdaad! Een mooie wandeling door het centrum… de Spaanse Trappen bekijken, of het Colosseum. En dan door Trastevere flaneren :slight_smile:

En ik vergeet helemaal de Campo de’Fiori; een dagelijkse markt met groenten, fruit en vooral heerlijke gedroogde kruiden! Daar haal ik altijd een jaarvoorraad kruiden zodat ik thuis weer heerlijk Italiaans kan koken :stuck_out_tongue:

Dank je wel voor de leuke tips!

Juni, juli en augustus zijn populaire maanden om vakantie te nemen en Rome lijkt misschien de perfecte locatie. Echter, door de hoge temperaturen en vele toeristen kan het soms weleens frustrerend zijn en eigenlijk minder leuk zoals ik dat zelf heb ervaren. De rijen voor restaurants, bezienswaardigheden zijn ongelooflijk lang. En wat een leuke reis lijkt kan al snel omslaan in een martelende beproeving maar we hebben het overleefd en uiteindelijk was het geweldig!
Het verhaal heb ik hier geschreven: