Informatie over Rome

Een bezoek van enkele dagen is nauwelijks voldoende om alle gebouwen en musea van Rome aan de Tiber te kunnen bekijken. Uit de Romeinse oudheid stammen onder andere het Forum Romanum, opgravingsterrein van het politiek centrum van het oude Rome, en het Colosseum, het wereldbekende openluchttheater. Het Pantheon is een tempel zonder ramen, gewijd aan de goden, en de Engelenburcht is het voormalige mausoleum van keizer Hadrianus.

Ik ben al regelmatig naar Noord-Italië en Sicilië geweest, maar nu ga ik binnenkort (begin December) voor een paar dagen naar Rome. Ik heb al e.e.a. opgezocht maar wellicht kan iemand mij tips of advies geven welke bezienswaardigheid ik absoluut niet mag missen?

wat je niet mag missen???rome!!!haha,dat is logisch!!!maar wat wil je graag weten?uiteraard weet je de bekende dingen wel!wat wij leuk vonden is bijvoorbeeld villa torlonia!dat is een park.er staat veschillende dingen,maar de moeite waard is die villa/museum en het uilenhuis.vlak daarbij heb je de wijk coppede,echt prachtige versierde huizen,maar daar moet je van houden.en daar is het ook lang niet zo druk!ook wel even lekker!
nou ja, wat je ook gaat doen alles is daar prachtig,op elke hoek heb je wel een mooi pleintje of iets bijzonders.veel plezier!

absolute aanrader:
villa borghese, de prive verzameling van allerlei prachtige kunstwerken, zoals beelden, schilderijen, en vloermozaiken

ik ben er nu 2x geweest en heb absoluut genoten
wel 1 dag van te voren kaartjes bestellen, ff googlen op villa borghese en je bent er

kerken/ kathedralen: st. giovanni van lateranen, st. maria maggiore en dan de st. pieter (in die volgorde ook!!)
botjeskerk erg leuk en een beetje luguber op het plein met de bernini fontein

beetje rondwandelen bij de spaanse trappen, pizza eten op piazza navona

oudheid: colloseum, pantheon, forum romanum, pantijn, avantijn
alle 7 heuvels bezoeken

vaticaanstad: als je 1 museum bezoekt dan het vaticaans museum en nee, niet meteen de bordjes volgen van de sixtijnse kapel want dan sta je zo buiten en mis je andere mooie dingen, engelenburcht en de st pieter

ja dat kapucijnersklooster is inderdaad erg leuk om te zien!

Hartelijk dank voor de suggesties! Nog anderhalve week te gaan :slight_smile: en ook al zijn het maar een paar dagen, ik kijk er naar uit!

tussen de middag pizza eten bij de pizzaria achter/ bij het colleseum (hij sluit om 5 uur, vraag me niet waarom)

Pizza yum! :slight_smile: … wellicht sluit 'ie zo vroeg omdat het colosseum dan ook sluit?

ja zou kunnen, het is volgens mij alleen een lunch-pizzaria, maar zoooo lekkkkkerrrrr

heb nog ff voor je gezocht:
kaartjes kopen voor de villa borghese: www.ticketeria.it en de algemene (engelse) site van de villa borghese zelf: http://www.galleriaborghese.it/info-en.htm

echt, al ga je maar naar 1 museum, dan echt die!!
wil je naar nog een mooie, dan het vaticaans museum, en het museum naast het monument voor victor emmanuel is ook erg de moeite waard (weet alleen ff niet meer hoe die heet)

dank u google
museum capitolini oftewel, het museum op het capitool

heb helemaal weer zin om naar rome te gaan!!

Nogmaals bedankt!