Even wat anders vanuit Rome

Wie heeft er tips voor een leuk dagje tussendoor buiten Rome in februari (vanuit Rome, met de trein oid). Dan denk ik aan een mooi natuurgebied, leuke dorpjes, strandwandeling of wat dan ook. Een pretpark of overdekt zwemparadijs (of Romeinse baden in werking) is ook goed. Zoiets als Stonehenge bij Londen, even de stad uit, even wat anders, maar ook weer niet te ver. (gezin met oudere kinderen) BVD

Een echte aanrader is het plaatsje Tivoli!
Erg mooi, je kunt er bijvoorbeeld Villa D’este bezoeken, een villa met een hele grote tuin met mooie fontijnen. Daarnaast kun je er ook de watervallen gaan bekijken.
Je kunt er even helemaal ontsnappen van de drukke stad Rome in de mooie natuur!

Als je nog geen accommodatie geboekt heb, raad ik je ook aan om een kijkje te nemen op www.rentalinrome.com
Mooie en ruime appartementen tegen goedkope prijzen!

2 likes

Ten noorden van Rome ligt de provincie Viterbo (landstreek Tuscia) met de gelijknamige hoofdstad met de prachtige middeleeuwse wijk San Pellegrino.
Verder vind je er nog vele andere kleine middeleeuwse stadjes met als één van de mooiste Soriano nel Cimino met als blikvanger het Orsinikasteel boven op de berg.
Bomarzo is bekend om zijn ‘‘monstertuinen’’, Civita Bagnoregio, de stervende stad, Tarquinia, bekend om de opgravingen van de Etrusken.
Er zijn verschillende thermaalbaden, sommige zelfs gratis, ook in de winter te bezoeken.
Kortom, teveel om even snel op te noemen.

Kijk eens op de website van Tuscia Fisherman’s Land of Dreams www.flyfishingtuscia.com
daar vind je, behalve info over vliegvissen, een heleboel informatie, links en foto’s over deze prachtige streek. Als je meer informatie wilt kun je me ook altijd ( b.v. via de website) mailen.

Vriendelijke groet en graag tot ziens in Tuscia :dag:
Tuscia Fisherman’s Land of Dreams,

Rian van Hout

2 likes