Wie heeft er een tip voor bovenstaande? Ik reis een aantal keer per jaar naar Turkije (adana) tot nu to vloog ik gewoon op antalya en ging per bus een eeeeeindeloze rit tegemoet. Nu weet ik dat er diverse maatschappijen ook op Adana vliegen, maar ik heb er toch geen 1200 Euro per keer voor over. Wie heeft betere, goedkopere alternatieven?
Het zou eventueel mogelijk zijn een goedkope charter naar istanbul te boeken en vandaar uit intercontinentaal te vliegen, maar ben er huiverig voor dat ik de aansluitende vlucht zou missen en dus mjn ticket kwijt ben, iemand ervaringen?
Alvast bedankt!!!
Je hebt hetzelfde probleem als ons. Wij zoeken ook goedkope tickets op Adana.
De 1200 € waarvan jij spreekt is wel absurd hoog. Is dit per persoon?
Voor een 400 € retour p.p. kun je er wel geraken. Maar dit is voor ons nog veel te veel; wij zijn immers met 4.
Daarom was onze bedoeling ook op Antalya te vliegen (dit kan voor € 275 alle kosten in) en dan met de bus naar Mersin.
Is de reis echt zo erg? Hoeveel uren bus en wat is de prijs?
Ook ik heb de vraag gesteld op dit forum of iemand weet wat een binnenlandse vlucht Istanbul - Adana kost, wat ook een mogelijkheid zou zijn maar heb nog geen antwoord gehad. Ik ben ook nog steeds aan het zoeken op Adana. Als ik iets vind dan zal ik je mailen. Doe jij dit ook als jij iets vindt.
Groetjes
Monique
Wat leuk dat je reageert. Waar haal jij die 400 euro pp. vandaan? Ik zoek me al maanden rot naar een ticket en 400 euro klinkt nu ineens heel goedkoop. Dat de tickets zo duur zijn ligt aan het geval dat je er alleen rechtstreeks met een lijnvlucht komen kan. Mijn optie om via Istanbul te vliegen is op zich het goedkoopst alleen ik vind het risico vol omdat je gemakkelijk je vlucht missen kunt. Ik zoek dus iets meer zekerheid. Een intercontinentale vlucht richting adana heb je al vanaf 80 euro (bijvoorbeeld bij turkish airways) dus dat valt op zich mee, kun je een leuke goedkope charter naar Istanbul boeken is het op zich dus best een idee.
Wat betreft die bus reis? owww dat is echt een verschrikking. Het kost niks dat voorop gesteld : plusminus 25 euro pp. en je komt netjes op adana busstation aan. Ondertussen kun je overal stoppen en uitstappen waar je wilt. De bussen zijn met airco en er zijn voldoende stops ook 3 chauffeurs is allemaal netjes en prima. Het erge ervan is, en nu komt de verschrikking: Hoewel het maar 450 km ong is van antalya naar adana, doe je er minimaal 10 uur met de bus over. Je gaat nl dwars door de bergen heen. Deze weg staat ook wel als de vervelendste weg in turkije bekend. Met een bus op 2 km hoogte de afgrond in kijken en max 40 km per uur rijden door het bochtjes draaien. Het begin is overigens best leuk, mooi uitzicht over zee op hoogte. Maar na zon lange rit ben je het echt zooo zat en wordt je bovendien ook best misselijk na al dat gedraai.
Hoop dat je wat aan deze info hebt. ik zoek door, jij ook?
groetjes Canis
Een keer zat een tukse man in het vliegtuig naar Dalaman hij zij datb het goedkoper was eerst met een campingvlucht naar een plaats in turkije te vliegen en dan een Binnenlandse vlucht naar Adana ik weet niet wat de kosten zijn.
Misschien kun je informeren. Volgens die man scheelde dat ongeveer 50% van de kosten (hij was wel alleen ik weet niet of dat gevolgen heeft.)
Je kunt vanaf meerdere luchthavens in turkije een binnenlandese vlucht naar adana nemen. Kijk ens op www.flyair.com.tr of op www.onurair.com.tr.
De sites zijn wel in het turks ik weet niet of dat en probleem is? Je kunt wel de optie engels kiezen maar dan krijg je niet de info over de binnenlandse vluchten, je kunt daar ook de vluchtschema’s bekijken.
Het idee om een binnenlandse vlucht te nemen was me al bekend. Wat ik me nu afvraag, is wat de risicos hiervan zijn. Ik bedoel stel: ik vlieg naar Istanbul met NL of turkse charter. Mijn binnenlandse vlucht sluit redelijk aan en vertrekt 3 uur later. Wat nou als ik naar istanbul vertraging oploop om welke reden dan ook, betekend dit dan dat ik automatisch mijn binnenlandse ticket kwijt ben? of heb je dan recht op een andere vlucht? (ga ik niet vanuit <_< ?!) Wie heeft hier ervaring mee? Met intercontinentaal vliegen
volgens mij niet volgens mij moet het kunnen om je ticket nog te gebruiken alleen je kunt volgens mij extra kosten krijgen bijv als je een dag moet wachten
Je krijgt dan wijzigingskosten, omdat ze het ticket moeten omboeken voor je!! Maar het is natuurlijk wel zo dat als de vlucht vol zit, dat je dan gewoon een lange tijd moet wachten op een eventuele vrije vlucht.
Het idee om een binnenlandse vlucht te nemen was me al bekend. Wat ik me nu afvraag, is wat de risicos hiervan zijn. Ik bedoel stel: ik vlieg naar Istanbul met NL of turkse charter. Mijn binnenlandse vlucht sluit redelijk aan en vertrekt 3 uur later. Wat nou als ik naar istanbul vertraging oploop om welke reden dan ook, betekend dit dan dat ik automatisch mijn binnenlandse ticket kwijt ben? of heb je dan recht op een andere vlucht? (ga ik niet vanuit <_< ?!) Wie heeft hier ervaring mee? Met intercontinentaal vliegen
hoi ik heb bij d reizen gekeken omdat ik in november ook naar adana ga en dat kost 346,- euro. Ik ga dan van schiphol naar istanboel en dan door naar adana. Dit is het goedkoopste wat ik kan vinden . Je vliegt dan met turkse maatschappij.
ik reis zelf ook naar Adana (vanuit Dusseldorf)ik betaal voor een retourtje:
incl. tax 260 bij pasa tours!!!
of 280 euro bij oger tours(in het voor en na seizoen.)
je kunt eventueel bij pasa tours transfer bijboeken heen en terug reis voor 35 euro per persoon de vluchten gaan in juni (gingen) rechtstreeks vanuit eindhoven naar Adana en de rest van het jaar wordt er gevlogen vanuit Dusseldorf.
mochten jullie problemen blijven houden ik denk dat je bij www.pasatours.nl erg goed terecht kan bel ze anders voor info gevetigd in Maastricht.
succes, hopelijk kunnen jullie er iets mee!!
Mensen boeken vanuit Nederland 1 vlucht,met een dure 2e vlucht naar plaats van bestemming(Adana,Merin,Istanbul)
Nergens voor nodig,tip?
Boek je reis vanuit Nederland naar Antalya,boek via het nationale vliegveld(ligt ernaast)richting je bestemming,je bent veel goedkoper uit;scheelt je minstens 100 euros als je het vanuit Nederland/Belgie regelt
De binnenlandse vluchten vind je op de websites van Onur,Corendon.
Maar als je wilt zoek ik op de Turkse sites de vluchtschema’s op,een van onze services van het Turkije reis-forums;geheel vrijblijvend…
De volgende gegevens heb ik dan nodig:
Datum vlucht
Aankomst vluchthaven,naam
Vluchtmaatschappij