Ik heb een ticket geboekt bij Aerolineas van BA naar Ushuaia. Ik heb wel een bevestigings email gekregen maar het ticket is pas echt gegarandeerd wanneer ik heb betaald. Nogal logisch. Maar… hoe betaal ik? Ik kan hier geen info over vinden. Kan iemand helpen?
Aangezien je als Nederlander officieel geen ticket online kan kopen bij Aerolineas, heb je direct al het probleem te pakken. Kleine lettertjes wel gelezen? Waarschijnlijk heb je als Argentijn een ticket gekocht en moet je in een kantoor van Aerolineas gaan betalen, online kan namelijk niet. Maar dat zal wel problematisch worden lijkt me :slywink:
WIj hebben via de Duitse site tickets geboekt en toen per email de betaalinformatie opgevraagd (salesoffice Germany, adres staat in de bevestigingsemail). Dat is allemaal prima gegaan en inmiddels hebben we al gevlogen.
zelfde probleem gehad…
kan schijnbaar met kreditcard, maar hoe? Dat weet ik ook niet.
Net contact gehad met het Duitse kantoor en kon via hen betalen. Moet goedkomen zo, bedankt.
tickets van Aerolineas kan je ook betalen en boeken via -, zij zijn de afhandelaar in NL. ik heb ze een mailtje gestuurd en om een offerte gevraagd en kreeg heel snel antwoord en alles via hun geregeld
Hierbij hun gegevens:
[Bestaat niet meer]
hallo,
heb hetzelfde probleem ondervonden en was ook op zoek naar een manier om on-line tickets te kopen (en te betalen);
heb je toevallig ook de naam van een ‘afhandelaar’ in België?
vriendelijke groet,
Gberg
Ik meen dat Aerolineas in Brussel een eigen kantoor heeft, dit vind ik vandaag op hun website aan informatie over de sales office in België (als het kantoor niet meer blijkt te bestaan, laat dit dan even via het forum weten a.u.b):[TABLE=“width: 310”]
[/TABLE]
[TABLE="width: 310"]
http://a248.g.akamai.net/7/248/25213/e78f83f4f6e719/www.aerolineas.com.ar/arg/images/common/0.gif
[/TABLE]
[TABLE="width: 310"]
**Bruselas-Representación**
http://a248.g.akamai.net/7/248/25213/e78f83f4f6e719/www.aerolineas.com.ar/arg/images/common/0.gif
Address: Vilvoordelaan 153 A - 1930 Zaventem (10km away from Brussels)
Telephone Number: 32-2-712 6422
Fax Number: 32-2-721 4585
E-mail Address: [EMAIL="aerolineasargentinas@airagencies.be"]aerolineasargentinas@airagencies.be
[/TABLE]
Hoi,
Tickets online kopen kan gewoon via de website van Aerolineas. Wel aangeven dat je Nederlander bent. Daarmee betaal je 3x zoveel, maar anders is je ticket niet geldig. Na het boeken ontvang je een mail met daarin een link naar je vluchtgegevens. Op die pagina staat ‘betaling nog niet voldaan’. Door daarop te klikken kom je in een betalingsscherm van BBVA Argentina, alwaar je met creditcard de betaling kunt voldoen, ook als buitenlander.
Succes!
Hoi Marc, bedankt voor je uitleg. Beetje omslachtig en verwarrend wellicht…
Hoe dan ook, je kunt ook nog steeds bij - op Schiphol tickets kopen voor de binnenlandse vluchten van Aerolineas Argentinas, althans dat meldde een vertegenwoordiger van dat bedrijf me vandaag. Overigens is - niet meer de vertegewoordiger van Aerolineas Argentinas in Nederland, alles loopt via het Franse kantoor in Parijs.
Alvast bedankt,
Jan
Hallo allemaal,
Ik stuitte op dit topic omdat wij ook zojuist tickets hebben geboekt bij Aerolineas en kampen met hetzelfde probleem van betalen. @Marc: in mijn mail/bevestiging van vluchtgegevens staat niet dat we nog niet hebben betaald. Waar heb je dat gevonden?
We hebben wel de ‘goede’ prijs betaald voor zover ik dat kan zien, want via worldticketcenter betaalden we ongeveer hetzelfde als rechtstreeks bij Aerolineas zelf. Alleen vind ik dus geen link naar het betaalscherm in mijn overzicht van vluchtgegevens :-S
Dank voor je reactie!
Excuses, ik was te snel met vragen…heb het al gevonden. Niet in mijn vluchtgegevens, maar gewoon op de homepage bij het boekingsdeel (hoe kun je iets over het hoofd zien ;-). Was niet zichtbaar op de tablet, vandaar de verwarring.
In het betalingsdeel is wel alles in het Spaans, maar volgens mij is het gelukt ![]()
Mooi dat het gelukt is. Je kunt dit controleren door naar de vluchtgegevens te gaan. Als daar niet meer staat dat je nog moet betalen dan is het gelukt.
onze ervaringen:
- zoals al aangegeven, in eerste instantie geen mogelijkheid (gevonden) om bij reservatie onmiddellijk ook te betalen. Wel bericht dat het uitschrijven van de gevraagde tickets (= betaling) binnen de 4 uur diende te gebeuren…
- op basis van forum-tips etc dan toch geprobeerd om via Europese ‘afhandelaar’ alsnog de tickets aan te kopen. De Duitse zetel antwoordde direct, brengt invoice aan met gevraagde vluchten & zelfde identificatienummer - rekent echter 100€ kosten aan;
- de belgische afhandelaar (website: The Company > Sales Offices > ‘in the world’ levert een dropbox met gemachtigde partners, in verschillende landen) doet hetzelfde voor +30€ - echter: de hier aangereikte invoice herneemt enkel het (tijdens het reserveren op de AA website getoonde) bedrag + extra kosten terwijl, bij navraag, wordt aangegeven dat ‘de e-tickets wel zullen volgen’;
- Surprise: bij het opnieuw ingeven van gewenste vluchten op de AA website (multi-city) en wat treuzelen tengevolge het moeten opzoeken van een frequent flyer nummer etc blijkt de website uiteindelijk en spontaan een mogelijkheid tot onmiddellijke betaling voor te stellen: visa of mastercard!! Dat hebben we dan maar onmiddellijk gedaan, waarop ook de mogelijkheid werd geboden om ineens de gewenste zetels, per vliegtraject, te reserveren. Daarop opnieuw een bevestigingsmail met vermelding van Reservation Code en N°s van de e-tickets
Hopelijk zal blijken dat dit de ‘normale werkwijze’ is … maar ik ben niet direct van plan van dat opnieuw te testen
Daarom volgend advies: werk op een groter scherm (geen tablet of kleiner) en geef de website wat tijd tijdens het doorlopen van de boekingsprocedure.
groet,
Gberg
Hallo allemaal,
Het is inderdaad goed zoeken in de bevestigingsmail. Je kunt daar klikken op de link voor betaling en komt dan idd op een Spaanse betaalsite waar je met creditcard kunt betalen. Bij mij is het met behulp van Goolge Translate gelukt en inmiddels ook afgeschreven!
Succes en veel plezier!
JD
Ja hoor, ik ben er ook ingetuind, wilde gaan betalen maar dat kon dus niet. Nu is het me ook niet gelukt om via de bevestigingsmail te betalen. Wel heb ik enkele mails gestuurd naar mensen/bedrijven in dit topic dus hopelijk komt het nog goed, anders wordt het met de bus want ik ga echt geen 1200 euro uitgeven als normaal 300 was. Iemand trouwens nog meer tips?
Als je zojuist hebt geboekt kan je het wellicht ook proberen via www.virtuallythere.com met de reserveringscode die je in de bevestigings email hebt ontvangen. Een code van 5 letters.
Ja klopt ja, die heb ik ontvangen. En ik heb ook al een account aangemaakt op die site, mijn vluchten staan er ook in maar ik kan alleen nergens een betaal knop vinden.
Misschien mogen jullie wel gratis vliegen?
Als je er niet meer uitkomt, stuur dan een mailtje naar -, heeft veel ervaring met Aerolineas Argentinas. Wel betaal je uiteraard wat extra aan ticketingkosten.
Haha dat zou mooi zijn, gratis vliegen.
Ik heb er al een mail naar toe gestuurd, hopelijk stuurt hij binnenkort wat terug.