Ticket en visa route Peking-Moskou-Utrecht Centraal

Ik zit op het moment in China en wil over een week of 6 vanuit Peking met de trein terug naar Moskou en van Moskou met de trein naar Utrecht Centraal…

Ik weet dat ik dan voor Rusland en Wit-Rusland een transitvisum nodig heb, maar weet iemand hoe dat vanuit het buitenland te regelen is? Voor Rusland zal niet zo’n probleem zijn, maar ze willen dan ook een ticket zien waarmee ik het land verlaat of is dat niet waar en is een treinticket dan genoeg?

Sjaakhans…

Hoi,

Is het nog gelukt om met de trein vanuit Beijing naar Utrecht te reizen? Wij zijn het ook van plan na onze rondreis in Azie, maar twijfelen erg of je daar (in Azie) je ticket en visa kan regelen.

Alvast bedankt voor je informatie.

Groeten Linda

Ik heb het vooraf in Nederland geregeld via Tiara Tours. Aanrader - al is het een vrij prijzige reis!

Hey Linda,

Ik zou het niet vooraf regelen als je al in Azie bent… In Peking is het heel makkelijk te regelen… Als Nederlander kon ik mijn Russische Transit-visum dezelfde dag nog ophalen en een kaartje kopen voor de trein was ook heel makkelijk, in één of ander hotel geloof ik dat het was… Ik ben uiteindelijk vanuit Moskou terug naar Nederland gevlogen, maar ik kwam gasten tegen die wel verder alles met de trein deden en ze hadden hun transit-visum voor Wit-Rusland ook in Peking geregeld…
Het is dus allemaal goed te doen…

Succes,
SjaakHans…

Met een transit visum kun je maar een zeer beperkt aantal dagen in Rusland blijven, en ik vond het persoonlijk zeer de moeite waard om ook in verschillende steden te stoppen en iets van Rusland te zien. Per trein zie je toch maar een zeer beperkt deeltje van het land: veel bomen. En dat terwijl de steden en de cultuur in Rusland ook de moeite waard is!

Ik zou van Moscow naar NL vliegen, ik had een ticket voor nog geen 200 euro van de Poolse vliegmaatschapij LOT. Met de trein gaan kun je in gedeeltes doen en dan ook kaartjes op het station kopen, alleen de transsiberie express moet je echt van te voren boeken maar er zijn echter meer mogelijkheden.