Hey iedereen!
Ik zou van deze gelegenheid gebruik willen maken om jullie kennis te laten maken met de Sao Sary Foundation. Deze organisatie is erg klein en biedt hulp aan verschillende lagen van de bevoling in Cambodja, maar concentreert zich vooral op kinderen. Zelf was ik er dit jaar op bezoek. Ik heb ze leren kennen via couchsurfing en sinds ons verblijf daar heb ik nog bijna dagelijks contact met hen. Ik heb voor hen een website gemaakt en mijn werk sponsort de hosting ervan. (Ik werk in een internet bedrijf)
Vlak voor ons vertrek naar Cambodja vroegen we aan onze familie en vrienden om een gift te doen welke we daar aan een goed doel zouden besteden. Zo haalden we op korte tijd zo’n 300 euro bij elkaar.
De directeur (Vichetr) is blij met iedereen die langskomt en de kinderen ook. De kinderen zijn 3 tot 16 jaar oud en allemaal slachtoffers van mishandeling, misbruik, kinderhandel, enz,… Ze leven allemaal samen in een gezellige compound. Een uurtje rijden, net buiten Phnom Phen. Vichetr komt je daar ophalen als je hem even opbelt.
Wij gingen met Vichetr op bezoek naar enkele afgelegen dorpjes om een goede bestemming voor ons geld te zoeken. Hij maakte dan een inventaris voor wie het meest hulpbehoevend was en de dag erna gingen we op markten die spullen kopen, waarna we terug naar de dorpen gingen op ze te overhandigen aan de mensen. Mooi om te zien dat mensen met zulke dingen gelukkig kunnen zijn, wijzelf inclusief. Voor erg weinig geld koop je daar trouwens een massa aan spullen! (matrassen, muggennetten, keukenmateriaal, rijst, eenden, kippen, medicijnen, …)
Je geld of wat je ook bij hebt gaat dus integraal naar de mensen die het het hardste nodig hebben, je geeft het ze tenslotte persoonlijk af. Veel mensen knappen af als je gewoon geld moet storten op een rekening, want dan zie je niet waar het naartoe gaat. Hier dus wel. Maar zelfs als je besluite geld te storten (wat ook kan) zal Vichetr je een tijdje later foto’s sturen van de mensen met de spullen waarvoor je gezorgd hebt. Hij zorgt echt goed voor mensen die steun betuigen!
Ook als je niks mee hebt ben je altijd meer dan welkom. Er zijn altijd wel leuke dingen te doen.
Ga je dus naar Cambodja en kom je in de buurt van Phnom Phen, ga er dan eens langs, je doet erg veel mensen een groot plezier. Deze organisatie is nog erg klein en probeert een beetje naambekendheid te werven, daarom zet ik ook deze tekst hier neer. Verder is Vichetr echt een super goeie mens die zich 24/7 inzet voor zijn vrijwilligerswerk.
De website is 80% af maar je kan er al heel wat informatie vinden.
Bedankt voor het lezen en hopelijk heb ik enkele mensen kunnen inspireren… Voor meer info mag me je natuurlijk ook steeds contacteren via pm.
http://www.ssfcambodia.orgSSF Address
#181, Peanicha Kam village, Rokha Thom commune,
Chbar Morn district, Kampong Speu province
CAMBODIA
Mobile: (855) 12 471 106
E-mail: [EMAIL=“info@ssfcambodia.org”]contact@ssfcambodia.org