Steun voor arme bevolking

hallo,in oktober en november ga ik cambodja bezoeken
ik zou graag een plaats willen bezoeken waar er hulp wordt geboden aan de arme bevolking en de opleiding van de kinderen(oprichten van scholen,lessen voor de kinderen ,aankoop van schoolgerei,drinkbaar water,enz.).op deze website zag ik een artikel over de ssf organisatie,een organisatie die werkzaam is niet zo ver van phnom penh.ik zou graag een persoonlijke donatie doen(aankoop van schoolgerei of dergelijke) om de mensen daar een beetje te helpen.is dit een goede organisatie om te steunen of zijn er plaatsen waar ze nog dringender hulp nodig hebben?
bedankt voor jullie reactie
groeten uit belgie

Hoi,

genoemde organisatie ken ik niet persoonlijk. Er zijn i.i.g. veel organisaties in Cambodja en is hierdoor je keuze niet makkelijk. Wellicht kun je beter terplekke een bezoek brengen aan een organisatie die je aanspreekt en dan beslissen wat te doen. Je hebt er dan misschien wel/niet een goed gevoel over.

Er zijn b.v. ook diverse kleine werkplaats in Phnom Penh, waar mensen met een lichte beperking, of kanslozen etcetera simpele waterpompen maken. Deze kunnen makkelijk onderhouden worden en zijn goedkoop in aanschaf. Deze even als een ander voorbeeld :wink:

Succes!