the domestic traveller

beste
ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
ik ben christine brughmans, 26jaar uit antwerpen.
ik ben in 2012 10 maanden alleen weg geweest, 3maand india, 1maand bali, 1maand maleisie en 5maanden usa.
ik plan niet zoveel op voorhand, men weg wordt eiegenlijk onderweg uitgestippeld door de mensen die ik tegen kom.
ik had een aantal projecten gepland vanuit belgie maar de meerderheid van men vrijwillige daden kwamen spontaan tot stand.
tijdens de zomer van 2011 ging ik ook 2 maanden op een boerderij werken in noorwegen waar het allemaal begon. er was geen badkamer of electriciteit. het was echt ‘back to basics’ dat voelde zalig aan.
ik zoek en kom vaak toevallig in situaties die een uitdaging bieden voor me.
anyway, ik probeer je maar een beeld te schetsen van men situatie.

mensen zeiden me onderweg dat ik een boek moet schrijven maar hoe meer ik ermee bezig ben en op de laptop typ denk ik misschien is een boek niet wat ik hoor te doen… wat zou ik dan wel moeten doen?
ik heb veel te vertellen en hield iedere dag een dagboek bij dat men geheugen steunt…

ik ben geen schrijver en ook niet zo heel goed met computers
maar ben wel gedreven
dit klinkt misschien wel raar en heel verwarrend maar ik ben op zoek naar een mening van een objectief persoon.

dus de vraag is: wat moet ik doen? schrijf ik een boek of maak ik iets anders online? ik had ook het idee om de opbrengsten aan het weeshuis in india te sturen maar met een online boek of zo zijn er geen opbrengsten… toch?

beniewd naar je reactie

christine brughmans

Ik heb besloten mijn schrijfsel de bundelen op een website. Ik help er reizigers mee, het is leuk om te doen (al loop ik altijd achter) en het kost me geen geld.

Een boek moet uitgegeven worden, en dat kost wel geld. Soms bekostigt een uitgever dat, maar reisboeken zijn te vaak 13 in een dozijn boeken… Geen interesse dus.

Uiteraard kun je een boek in eigen beheer uitgeven. Je laat het drukken in wen kleine oplage, je verkoopt het, en misschien houd je er wat aan over. Is het boek op, dan druk je bij. Is het boek niet op, dan draai je verlies. De vraag is dus of je dit wilt, en of je het ook in je hebt het boek te promoten en winst te maken.

Vanzelf zal het zeker niet gaan. Ook dat was voor mij een reden om niet te beginnen aan een boek maar aan een website, welke inmiddels gemiddeld bijna 25.000 bezoekers per maand trekt.

bedankt voor je reactie jenny
hoe begin je aan een website? en hoe laat je mensen weten dat het bestaat?
kan je me tips geven?
dus schrijf je verschillende dingen op je website zoals je dit zou doen voor een boek?
hoe gaat het eigenlijk in zen werk?
dit zou dan een soort comunicatie medium zijn om men verhalen te delen met de wereld.
ik had ook het plan om het boek in het engels te schrijven aangezien dit universeel is
maar hoe beslis je de taal voor een website?

mag ik jouw website eens bezoeken?

groetjes
christine

Mijn site staat in mijn handtekening: www.ikreis.net

De stijl waarin ik schrijf is wat veranderd met de tijd. Minder een opsomming, meer een beleving. Dat laatste vind ik nu leuker, maar alles opnieuw schrijven kost gewoon meer tijd dan ik heb.

Ik heb de site in eigen beheer en ik kan daarom zoveel foto’s plaatsen als ik wil. Vaak kost dat geld. Wil je met name schrijven, dan kun je een blog aanmaken op bv. http://www.reismee.nl/, http://www.aroundtheglobe.nl/, http://www.punt.nl/. Op deze site is trouwens ook ruimte voor een blog.

Via zo’n site voor blogs kunnen er al mensen op je site komen. Je kan je ook aanmelden bij google (gratis) of bij een startpagina. Hoe beter (unieker en relevanter) je content, hoe hoger je ranking met bij google. Een sneeuwbaleffect: je wordt steeds makkelijker gevonden. Uiteraard kan je ook links uitwisselen met anderen. Bedrijven benaderen je soms ook om dat te doen.

Ik heb besloten in het Nederlands te schrijven omdat dat mijn moedertaal is. Veel blogs in het Engels van mensen die Engels niet als moedertaal hebben, lopen toch minder lekker dan de blogs van mensen die Engels wél als moedertaal hebben. Ik waag me er dus niet aan, ondanks dat ik goed Engels spreek (en er een tijdje gewoond heb) en voor mijn werk veel in het Engels schrijf.

ik heb net ontdekt dat je website er al bijstond…
knappe site…
het is wel in de stijl van hoe ik zou vertellen, persoonlijk met tips en ook leerrijk…
ik heb trouwens ongeveer de zelfde reis gedaan in griekenland op men eentje door de peloponesos;)
da was de moeite

groetjes
christine

wat bedoel je met name schrijven?
en hoe moet ik me bij google aanmelden?
sorry voor de vragen die voor jouw misschien logisch zijn… ik ben een leek zie je.

ik moet dus goed nadenken over de taal…

bedankt
christine

met name schrijven = veel tekst en weinig foto’s

Veel informatie over het bouwen en promoten van een website kun je vinden via google. Kijk hier bijvoorbeeld voor het aanmelden van je site: Google: Voeg je site toe.

Hier staat wat meer over gevonden worden: http://www.seowebontwerp.nl/.

Hier staat wat info over het bouwen van een site: http://www.mijn-eigen-website.nl/

danku