Heb me ooit al eens voorgesteld op wereldwijzer, maar om één of andere reden loopt er altijd iets fout en kan ik na verloop van tijd niet meer
op mijn berichten, geraak ik niet meer ingelogd.
Korte hervoorstelling dan maar :
Ik ben 46j en gehuwd met Marc, 68j.
We gaan zeer vaak op reis.
Zelf ben ik een Indialover. Als het aan mij lag, dan pakte ik mijn koffers en vertrok naar dit land van kleur, mystiek en magie.
Marc daarentegen is meer een Afrikalover.
Daarom wisselen we onze reisbestemmingen af.
We zijn beiden vooral dol op natuur .
Onze verre reisbestemmingen waren tot nu :
Costa Rica, India : Rajasthan, Assam, Darjeeling, Bengal, Orissa, Zuiden , Namibië en Bostwana.
In Europa :
Frankrijk, Nederland, Spanje
We plannen nu een reis naar Namibië en Zuid-Afrika.
Mocht er iemand onder jullie een idee hebben hoe je aan sponsors geraakt voor een langdurige reis, graag een mailtje.
Ik hou van het schrijven van reisverhalen en neem graag en veel foto’s…
Wie kan er mij vertellen hoe ik die eventueel kan publiceren ?
Sponsors om te reizen vind je niet veel. Mensen geven hun geld liever uit aan hun eigen reis dan aan andermans reis Al lukt het uiteraard soms wel om mensen te vinden die je willen helpen met het sponsoren voor goede doelen onderweg. Zo heb ik tijdens mijn reis van een jaar in 2006 op verschillende plekken vrijwilligerswerk gedaan (dit betaalde ik zelf), maar kon ik dankzij sponsors op verschillende plekken wat extra geld achterlaten.
De makkelijkste manier om verhalen en foto’s te publiceren is door ze online te zetten. Op sites als aroundtheglobe.nl, waarbenjij.nu en wordpress kun je een blog/website aanmaken. Als je erg veel foto’s op zo’n site wilt zetten dan moet je betalen, maar je kan ook kiezen voor een kleine selectie en dan een link naar picassa of flikr. Dat heeft veel meer mogelijkheden.
Als je een (goede) site hebt met veel bezoekers dan kun je soms ook advertentieruimte op je site verkopen. Mijn site strekt momenteel ongeveer 25.000 bezoekers per maand, en ik krijg er af en toe geld voor. Maar niet genoeg om van te leven of te reizen! Als ik actiever zou werven zou het wellicht meer kunnen opleveren, ik steek echter meer tijd in het plaatsen van verhalen en foto’s dan in het verdienen van geld met die verhalen en foto’s. (Daarnaast werk ik gewoon, dat kost ook tijd ;))