De wereld rond zonder einddatum

hoi,

ik zal me eerst even voorstellen ik ben een jonge man van 27 jaar. ik heb een behoorlijke drukke tijd al achter de rug en wil er echt tussenuit om tot rust te komen en veel te zien van de wereld. ik ga het liefste per 4x4 (landrover defender) ik heb nog geen vertrek datum en een retour datum is helemaal niet aan de orde omdat het een lange reis word is er geen duidelijke planning te maken en onderweg verwacht ik wel wat te moeten werken om bepaalde zaken te bekostigen. ook dit kost tijd.

globaal: wil ik beginnen om afrika rond te rijden, dan via het middenoosten omhoog naar rusland, bij mongolie china in rijden. eventueel japan bekijken te voet en de auto dan parkeren. dan naar india, nepal en zo zuidelijk naar thailand indonesie in. daar over varen naar australie en newzeeland, eventueel de auto meteen naar zuidamerika overschepen en australie en new-zeeland ook te voet doen. dan ene ticket naar zuidamerika en vanuit argentinie helemaal omhoog rijden de VS door kruisen ik heb daar diverse vrienden wonen. dan aflsuiten in canada en eindigen in vancouver bij de rocky mountains waar ik ook een goede vriend heb wonen.

dat is een grove omschrijving van de reis wat mij helemaal geweldig lijkt.
ik wil onderweg veel cultuur zien en ben erg geintresseerd in geschiedenis.
verder natuurlijk natuur.

de auto word uitgerust met een volledige overlevings uitrusting en een daktent. dit moet een paar jaar mijn rijdende huis zijn.

iemand die dit idee ziet zitten en denk het zolang uit te houden op reis, reageer dan gerust ik zoek man of vrouw met minimaal een rijbewijs. en tot ongeveer 30-35 jaar oud.

iemand die dit al gedaan heeft mag ook reageren voor tips en ideeen!!

groetjes jakob

omg, wat een enorm gaaf idee!
Dat lijkt mij helemaal te gek, alleen het eerste wat mij te binnen schiet is hoeveel je daar in godsnaam voor nodig moet hebben (denkend aan geld)
Naast het werken dat je dan onderweg wilt doen (wat mij ook aanstaat!)
Ik zie dat de post net gezet is, dus vragen om meer info wat je in gedachten heb heeft geen zin denk k?

groetjes Aranka

hoi,
tx for je reactie, soms denk ik dat ik de enige gek ben maar zo,n forum laat zien dat er meer zijn met ideeen.

ja qua geld is het moeilijk te zeggen.
de auto ga ik zelf bouwen ik moet wel natuurlijk de basis kopen voor ongeveer 4000 Euro.

het rijden kom zo op 100 Euro per 3000 km pp. maar wie zegt dat ik dat ga betalen.:teeth: ik wil van deze reis een echte onderneming maken en ik hoef niet persee morgen weg. mijn gedachten kwamen op sponsoren. daarvoor verwachten zij wel iets terug maar ik ben nog volop aan het brianstormen over ideeen. aangezien de wereld:wereld: vol goede doelen projecten zit zou je daarop kunnen inspelen. Ook probeer ik bij het auto merk, of een auto programma/magazine wat los te krijgen. jah eigenlijk ben ik er nog druk mee bezig.

het is iets wat ik maar 1 keer ga doen en niet voor 2 maanden dus ik wil het goed hebben doordacht.

als je meer wilt kletsen hierover of ideeen wisselen kunnen we misschien via msn of iets derglijks kletsen.

groetjes jakob

Wou.!!!
wat een top onderneming en een top idee. zoiets spreekt mij ook echt aan en dan vooral de onbepaalde tijd!!
Ik zou graag met je mee willen gaan alleen voldoe ik niet aan de leeftijd helaas. ben nl 22.
Wat denk je hiervoor in totaal ong kwijt te zijn voor bijv half jaar of jaar.
Maar als je niemand kan vinden meld ik me zeker aan. ook het hele idee met die sponsoren,de goede doelen en projecten enz.

iig veel succes gewenst
Gr. Stephen

hey speedy,

jah het idee staat nog steeds en zoek nog steeds iemand die inderdaad een jaar ofzo mee wil gaan. je leeftijd is prima, het gaat erom dat je je mannetje staat op zo,n reis. beetje teambuilding is wel gewenst :wink:
je bent 22 dus das echt geen probleem ik had de grens zo staat tot 35.
de kosten hangen een beetje af van wat we los kunnen krijgen bij sponsoren.
wat doe je nu in t dagelijks leven? ben je beetje goed met websites enzo?
groetjes jakob

Hej Jacob.
Fijn te horen over die leeftijdsgrens :wink:
En ik werk met verstandelijk gehandicapten met lichte gedrachsproblemen. en ik werk hierdoor dus in een team die heel goed afgestemd is op elkaar om zo goed mogelijk samen te werken. dus qwa teambuilding is volgens mij wel goed. En nee sorry ik ben niet zo heel goed met websites, mn pa zit in die computer wereld dus als ik lastige vragen heb kom ik altijd bij hem terecht. maar miss kan je je vraag iets verduidelijken, wat wil je precies doen met websites(blog voor de eventuele sponsoren) dat moet nog wel lukken nl :slight_smile:

gr. S

Hee,

Hah nee je bent inderdaad niet de enige! Op dit forum staat vanalles.
Ik vind het inderdaad ook een erg gaaf idee, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat in z’n werk gaat, met sponsoren enz.
Heb je inmiddels al een goed idee in je hoofd gekregen? xP

groetjess

hey,

jah het moet inderdaad een site zijn die aantrekkelijk is voor sponsoren.
heb je vaste vaste datum waarop je ongeveer weg wil en weer terug moet zijn, of ga je je baan opzeggen en dan zie je wel net zoals ik heb gedaan :slight_smile: ik heb mijn nederlandse leven zeg maar stop gezet, woning verhuurd, alles verhuurd en alle onkosten verkocht of in de verkoop :slight_smile:
ik moet nu zo snel mogelijk aan die auto gaan werken, bedenken hoe ik hem ga opbouwen en kijken of we met 2en of eventueel met 4 mensen gaan al hoewel ik denk dat hoe meer mensen hoe moeilijker je zoiets voor ieder aantrekkelijk maakt.
ik zoek in iedergeval iemand die niet binnen 6 maanden thuis wil zijn :slight_smile:
en die nu al zin heef tom energie in de reis te stoppen want we kunnen niet zomaar vertrekken. we moeten alles voorbereiden omtrend de reismobiel. en daarnaast onze sponsoren benaderen en natuurlijk overtuigen. we zouden natuurlijk een geldbedrag kunnen vragen als we ene bepaald punt hebben bereikt om het daar aan de bevolking te besteden. dus voedsel en andere belangrijke levensbehoefte aanschaffen en uitdelen.
eventueel dingen mee opbouwen of opzetten. zoiets kost tijd en zal de reis doen uitlopen. daarom dus geen vaste planning lijkt mij.
buiten om al dit wil ik graag nog dingen bekijken, safari doen enz enz. we moeten de website bijhouden dus we moeten ook nog wat electronica hebben die belangrijk is voor opreis en een stof/waterdichte kluis. voor foto materiaal en eventueel cash.

zo weer beetje update over het idee.

hoor van jullie.!
groetjes jakob

Heey.

Ik heb op 1 sept 09 geen werk meer, maar ik kan altijd nog bij het flexburo gaan werken tot ik weg ga. en nee ik heb geen datum dat ik weer terug moet zijn. ik moet alleen thuis zijn als mijn bankrekening helemaal leeg is. daarom wil ik low budget om het langer uit te houden. of dus die top sponsor. goed idee trouwens over dat bepaalde punt bereiken en opdrachten te doen voor geld. Ook lijkt het mij wel tof om een colum in een magazien te krijgen of miss iets bij een tv-programma.bnn, link, tmf, discovery channal. Of miss moet je er een bepaald thema aan hangen.(mileu/cultuur, terroristme, ziekte, opvoeding, rituelen, mensen later realiseren dat wij hollanders echte luxe dieren zijn ookal zit je in de bijstand. Ik roep ook maar wat hoor;)
En ik bedenk me net iets,. heb je wel eens gedacht aan een sleurhut/klapkar achter de auto te hangen. die dingen beginen bij de 100,-(en volgens mij kan je er ook off-road banden onder doen. het bespaart geld om je auto aan te passen en het levert zelfs ruimte op. kost wel iets meer brandstof natuurlijk
En wat die web site betreft, sorry daar het ik gewoon geen ervaring mee, maar in prinsipe kan je ook gewoon een word doc. naar NL sturen toch(dat je hier een web beheerder hebt die de rest regeld)
ps. hoeveel denk jij ongeveer kwijt te zijn aan de hele reis.

Groeten
Stephen