Hallo,
Mijn naam is Joerie van der Loo en ik ben een muzikant uit zuid Nederland. Ik maak hiphop muziek.
Ik ben sinds 1 maart aan het backpacken voor onbepaalde en tijdens deze reis was het mijn plan om een cd te maken met mede reizigers en met lokale bewoners. Ik wist niet hoe dit zou gaan uitpakken, maar het leek me een leuk idee.
Alles liep een stuk beter dan verwacht. Binnen 5 maanden heb ik een CD van 16 Engelstalige nummers gemaakt, stuk voor stuk samenwerkingen met allerlei verschillende internationale artiesten. Met name reggae / hiphop / soft / feel good music. De cd heet dan ook: Positive Vibes!
Volgende week vrijdag, 16 augustus, vindt de release party van mijn album plaats in een leuke bar in Ubud, Bali, genaamd CP Lounge.
Ik ben erg enthousiast over het resultaat en ik wil dit graag met iedereen delen, omdat ik denk dat het voor veel mede reizigers herkenbaar zal zijn, aangezien alle liedjes op een of andere manier met reizen te maken hebben (en tijdens het reizen gemaakt zijn!)
Ik heb sinds kort een facebook pagina aangemaakt: Jthag waarop alle updates komen te staan.
Ook wordt www.jthag.com momenteel ontworpen.
Vandaag heb ik een promo video gemaakt waarin al een preview gegeven wordt van het album en een soort reclame voor het feest:
Op het album staat onder andere het nummer “Traveller”, dat ik met de lokale reggaeband in Ubud heb gemaakt. Ik had al een jaar voor mijn reis het idee om een ‘backpackers anthem’ te maken. De reggaezanger Dewa Kumara ken ik al heel lang en is een goede vriend, dus ik wilde dit nummer graag met hem opnemen. Het resultaat is veel beter geworden dan ik had durven hopen en het nummer begint al erg populair te worden hier in Bali. Ik treed tegenwoordig vrijwel dagelijks op en mensen verzoeken het nummer om te spelen en zijn erg enthousiast. Ik ben op dit moment een video clip aan het maken voor het nummer, maar er staat al een hele coole live versie online, die me altijd laat lachen als ik hem zie:
Ik wilde dit graag met jullie delen omdat ik denk dat veel backpackers zich hierin zullen herkennen en interesse zullen hebben in de muziek. Het album zal uiteindelijk gratis te downloaden zijn, of als mensen het originele album willen hebben kunnen ze mij een donatie geven (eigen invulling) + verzendkosten. Op het originele album zullen drie of vier extra bonus nummers staan die niet op de gratis versie staan. Als er nog backpackers zijn die momenteel in ZO Azië reizen, kunnen we het misschien zelfs hebben over een samenwerking voor deel twee!
Ik hoop dat jullie er eens naar willen luisteren en mij willen helpen bij het verspreiden van deze muziek en dat we samen een groter publiek bereiken, dat kan genieten van de backpackers anthem & de andere reizigers muziek!
Alvast bedankt en hopelijk hoor ik nog van jullie ![]()
Groetjes,
Joerie