The American desert; want to join me?

Hey,

Mijn naam is Bert, ik woon in het centrum van Antwerpen, ik ben 36 jaar (geestelijk wel een jaar of 10 jonger), ik heb bloedgroep O+ en schoenmaat 46, en ik zou in mei volgend jaar graag 3 tot 4 weken door het zuidwesten van de States trekken met een huurwagen. De 3 kandidaten die in aanmerking kwamen (mijn broer, enkele kameraden) hebben allen afgezegd omdat ze geen verlof krijgen in mei, dus richt ik mijn pijlen op de hier aanwezige avonturiers.
Waarom verkies ik mei? Het is low season, het is dus minder druk, en het is goedkoper. Qua hitte valt het bovendien behoorlijk mee. Pluspunt is eveneens dat er 4 feestdagen zijn in mei, waardoor je minder vakantiedagen dient op te nemen. (Dat is toch in België het geval.)
Ik ben dus op zoek naar iemand die net als ik verliefd is op de woestijn en de bergen, én, belangrijk punt, die graag met de wagen rijdt, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik ben wel een uitstekende co-piloot! Voor wie al eens in de VS is geweest: rijden is in tegenstelling tot hier behoorlijk relaxerend.

De trip van 3 weken zou ruwweg dit omvatten, maar uiteraard valt er veel te bespreken:

1. Naar Los Angeles (liefst per vliegtuig)
  2. Los Angeles (stukje Highway 1, Beverly Hills en Hollywood)
  3. Richting Palm Springs (Joshua Tree)
  4. Route 66 (Kingman, Peach Springs, richting Williams)
  5. Grand Canyon South Rim en East Rim tot Cameron
  6. Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
  7. Page - Monument Valley (overnachten in Mexican Hat?)
  8. Monument Valley (guided tour door een Navajo), Muley Point, Valley of the Gods, Moab
  9. Arches
  10. Canyonlands
  11. Canyonlands
  12. Dead Horse Point en Highway 12 tot en met Torrey of Escalante
  13. Highway 12 - Bryce
  14. Zion
  15. Valley of Fire - Las Vegas
  16. Las Vegas
  17. Death Valley
  18. Naar Los Angeles
  19. Los Angeles
    20-21. Terug naar de Heimat.

Als de trip 4 weken zou duren, dan zijn bv King’s Canyon, Yosemite en San Francisco extra opties.

Al wie zich op sociaal vlak tussen babbelziek en autistisch bevindt, is welkom. Qua overnachting kunnen we motelletjes uitpikken (low season, reserveren niet altijd nodig), of combineren met de tent.

Solliciteren mag met (virtual) casual clothing.

Ik bid tot Manitou voor positieve respons!

Ugh,

Bert

Hi Tristan,

Jouw idee staat me aan en ben bekend met het Zuidwesten. Alleen heb ik mijn zinnen gezet op een andere reis.

Ben je ook geneigd om de noordelijke staten te willen zien? Zie mijn blogpost http://www.wereldwijzer.nl/entry.php?b=3581
Deze reis - zigzaggend van Vancouver tot Boston - enorm uitdagend in 7 weken tijd, maar het is beter om deze in tweeën te delen.

Misschien interessant genoeg?

Hey 50states,

Ik ben er echt op verlekkerd om terug de woestijn in te trekken. In de toekomst sluit ik zeker niet uit dat ik andere streken in de States opzoek.

Hoi!

Ik ben Lisa 24 jaar uit Mechelen (België) en ik wil een rondreis maken door de verenigde staten. Ik kan vertrekken vanaf midden/eind augustus tot midden/eind november. 3 maanden dus!

Ik zou graag van new york naar L.A gaan via het noorden en dan de terugweg doen via het zuiden… het liefst van al zou ik een echte road trip willen maken met de wagen en andere vrijwilligers 

Hebben je interesse? Vraag maar gerust wat info over mij of de reis!

Je kan mij het makkelijkst via mail bereiken: lisa.marlier@gmail.com

Groetjes!

xx

Lizayellow, leuk om een enthousiasteling te zien die naar Amerika wilt gaan. Het lijken er steeds minder te worden aangezien Azië populairder is geworden gedurende de laatste jaren.

Lijkt je je route van oost via noord naar zuid en terug richting oost niet teveel? Je gaat dan minstens 30 staten doorkruisen en dat is in 3 maanden wat veel. Een road trip is erg leuk maar 25.000 km of meer afleggen is geen sinecure en je mist van alles

Ik wilde in eerste instantie van Vancouver naar Bosten of vice versa maar ik ben hier inmiddels op teruggekomen, ik kort de reis met de helft in terwijl de reistijd dezelfde blijft.

Grts Wil