Hey,
Mijn naam is Bert, ik woon in het centrum van Antwerpen, ik ben 36 jaar (geestelijk wel een jaar of 10 jonger), ik heb bloedgroep O+ en schoenmaat 46, en ik zou in mei volgend jaar graag 3 tot 4 weken door het zuidwesten van de States trekken met een huurwagen. De 3 kandidaten die in aanmerking kwamen (mijn broer, enkele kameraden) hebben allen afgezegd omdat ze geen verlof krijgen in mei, dus richt ik mijn pijlen op de hier aanwezige avonturiers.
Waarom verkies ik mei? Het is low season, het is dus minder druk, en het is goedkoper. Qua hitte valt het bovendien behoorlijk mee. Pluspunt is eveneens dat er 4 feestdagen zijn in mei, waardoor je minder vakantiedagen dient op te nemen. (Dat is toch in België het geval.)
Ik ben dus op zoek naar iemand die net als ik verliefd is op de woestijn en de bergen, én, belangrijk punt, die graag met de wagen rijdt, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik ben wel een uitstekende co-piloot! Voor wie al eens in de VS is geweest: rijden is in tegenstelling tot hier behoorlijk relaxerend.
De trip van 3 weken zou ruwweg dit omvatten, maar uiteraard valt er veel te bespreken:
- Naar Los Angeles (liefst per vliegtuig)
- Los Angeles (stukje Highway 1, Beverly Hills en Hollywood)
- Richting Palm Springs (Joshua Tree)
- Route 66 (Kingman, Peach Springs, richting Williams)
- Grand Canyon South Rim en East Rim tot Cameron
- Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
- Page - Monument Valley (overnachten in Mexican Hat?)
- Monument Valley (guided tour door een Navajo), Muley Point, Valley of the Gods, Moab
- Arches
- Canyonlands
- Canyonlands
- Dead Horse Point en Highway 12 tot en met Torrey of Escalante
- Highway 12 - Bryce
- Zion
- Valley of Fire - Las Vegas
- Las Vegas
- Death Valley
- Naar Los Angeles
- Los Angeles
20-21. Terug naar de Heimat.
Als de trip 4 weken zou duren, dan zijn bv King’s Canyon, Yosemite en San Francisco extra opties.
Al wie zich op sociaal vlak tussen babbelziek en autistisch bevindt, is welkom. Qua overnachting kunnen we motelletjes uitpikken (low season, reserveren niet altijd nodig), of combineren met de tent.
Solliciteren mag met (virtual) casual clothing.
Ik bid tot Manitou voor positieve respons!
Ugh,
Bert