Thaise taal

Een woordenboek van Engels naar Thais is voor mensen die buiten de grotere plaatsen rond reizen wel nodig maar de uitspraak is de moeilijkheid.
Bv. crab = cap (ja-yes)… Thum = tam (doen-make) enz.
Hierbij het web-adres van een site die de meeste woorden uitspreekt als je op het luidsprekertje klikt. thai-language.com - Dictionary
Hoop dat dit jullie helpt.
MVG Frank

mooie site Frank, een woordenboek is inderdaad nog weleens handig al spreek ik de meeste dingen waarschijnlijk verkeerd uit toch kom ik er meestal wel mee weg ik heb zelf altijd het woorden boekje van lonely planet bij me en als ze me dan niet begrijpen laat ik het ze gewoon lezen :dag:

Als Thais zien dat je de moeite doet hun taal te spreken (ook al spreken we het verkeert uit) laten ze hun tevredenheid volop zien en doen dan ook alle moeite je te begrijpen en te corrigeren door het voor te zeggen.
MVG Frank

Kan me dat idd nog herinneren van mijn eerste keer in Thailand. Had ‘sawat-dii khrap’ en ‘sabaai dii mai’ uit een boekje onthouden en veelvuldig gebruikt op straat. Hoewel mijn uitspraak vast bagger was, werd ik overal vriendelijk toegelachen (of toch uitgelachen ???) en vonden ze het leuk dat ik het probeerde.

Toevallig kende ik de site al, maar leuk dat je hem weer even aanhaalt Frank:smile:.

Ikzelf heb ook goede ervaringen met het proberen van het spreken van de Thaise taal, alhoewel ik er ook niet altijd zeker van ben of ik nou wordt uitgelachen of dat ik wordt toegelachen haha. Maar ik denk dat je beter een taal kunt leren door er continue mee omgeven te worden, en zelf te blijven proberen. Maar deze site is zeker leuk om je is te oriënteren!

Ook vindt ik, als je al een aantal woorden Thai spreekt dat je op een gegeven moment leert om de “verkeerde” vertalingen in bijvoorbeeld de lonely planet automatisch goed te zeggen, een soort taalgevoel. Iemand die dit herkent?

Dave, was jij niet bezig met een Thai cursus trouwens?

Euh ja, al tijden…al schiet het nog niet erg op…druk, druk, druk…
M’n vriendin heeft kort geleden haar eigen Thai Spa geopend in Haarlem, dus ook komende tijd nog erg druk, druk, druk… :frowning:
Hoop het wel binnenkort weer op te pakken…

Dave het is dus haarlem geworden in plaats van bangkok

In ieder geval gefeliciteerd met de opening van je Spa! Ik hoop dat de zaken goed zullen gaan :smile:.

Ja, nu ff wel… Maar mocht ik een goede baan vinden in Thailand, dan sla ik die zeker niet zomaar af :slight_smile:
Thailand blijft trekken, alleen is afgelopen jaren wel gebleken dat het gewoon lastig is om een baan daar te vinden…

Daar ik Nederlands - Frans - Duits en Engels kan spreken (toch meer dan genoeg om een coversatie te houden), maak ik er in bond gezelschap met het nodige vocht soms wel een hutsepot van. Kan je verzekeren dat dan wat afgelachen wordt. Inderdaad Massiv bij het meer en meer gebruiken van een taal rinkelt ergens een belletje als je het verkeert hebt.
MVG Frank