Thaise taal les in Amsterdam, deelnemers gezocht!

Suwannaphoom zit inderdaad ook in Almere, en ik heb hun website bekeken.

1) Ik vind dat het pakket dat zij aanbieden vooral voor touristen bedoelt is, als je kijkt naar de onderwerpen die in de cursus aan bod komen.

Niveau 1 (les 1-10) ISBN 978-90-809879-3-7
onderwerpen: Inleiding, Goedendag, Hoe gaat het?, Van wie?, Wat zegt u?, Dag, Tijd 1, Familie, Een Gezellig huis, Warm-koud
134 bladzijden

Niveau 2 (les 11-20) ISBN 978-90-809879-4-4
onderwerpen: Tijd 2, Lekker, Adres, Boodschappen doen, Gefeliciteerd met jouw verjaardag, Wat een mooie kleur!, Reizen, Hotel, Solliciteren, Geeft niet
168 bladzijden

Niveau 3 (les 21-30) ISBN 978-90-809879-5-1
onderwerpen: Visum aanvragen / Wit zand / helder water / Heel eventjes / Een boot huren / Plezierig, gemakkelijk en comfortabel / Sky Train BTS / Kapper / Schilderij–foto, Au!, Help!
156 bladzijden

Niveau 4 (les 31-40) ISBN 978-90-74963-02-2
onderwerpen: Bosang / De trein nemen / Gebakken pompoen / Houtskool / Kleefrijst in bamboe / Hanengevecht / Uthaithani / Koninklijke staatsieboot / Rijstslierten soep / Makhabucha
134 bladzijden

Deze cursus kost €295 excl €65 boeken en les materiaal

1. Wat ik eigenlijk wil is een cursus om daarna in het dagelijks leven een conversatie met mn schoon ouders te kunnen voeren …

Misschien zit ik er helemaal naast, maar dat is de indruk die ik heb als ik naar het pakket kijk dat aangeboden word…

Beste Dow769,

Inmiddels volg ik al een hele tijd thaise lessen in Landsmeer in de tempel.
Wij leren lezen, schrijven en converseren. Op maandag en woensdag hebben wij daar les, we zijn met een groepje van 3. Van 18.00 uur tot 20.30 uur. We beginnen met chanten en mediteren en daarna krijgen we les van de monnik.

Het vergt wel disipline omdat het 2x in de week is. De lessen worden gratis gegeven maar een gift voor de tempel is natuurlijk altijd welkom.

De lessen zijn niet in een bepaalde volgorde zoals elders. Wij kijken met elkaar wat we willen leren. Ook volgen wij geen methode en er zit geen diploma aan vast. Maar inmiddels kan ik aardig lezen en schrijven en versta ik behoorlijk veel. Het “praten” blijft wel heel moeilijk maar dat ligt ook aan mij, haha…

Laat mij maar weten als je interesse hebt. Dan ga ik voor je informeren of je kunt aansluiten.

Groetjes, Debby

@ Debbee >>>> Oohhhh ik wil zo graag en Landsmeer is maar een half uur verwijdert van Almere, maar dan komt het volgende “probleem” ik werk in een continue 3 ploegendienst rooster op schiphol (Dag-, Avond_ en Nachtdienst)!
De leiding is best wel soepel, maar ik vraag me af in hoevere ze gaan willen meewerken als ik zeg dat ik diensten en dagen wil omzetten om naar thaise les te gaan.
Op maandag en woensdag zeg je, welke tijden ?

:chin:Ik zelf volg een curus in Brabant en krijg dan spreken en schrijven te gelijkertijd om dat als je spreken leert het schrift ook beter begrijpt
dat voor 27.50 euro per uur
het is gewoon heel pittig om dit onder de knie te krijgen zeker om dat ik ook nog werk (ja je hept natuurlijk altijd weer een excus)
je kan natuurlijk altijd eens een kennis maken in Almere en vragen om een proefles?:thailand::cambodia:
ps denk er zeker niet te licht over dat doe ik wel even.

De vaste Thaise monnik die in de tempel te Landmeer resideerd heeft 2 maal ons huis ingezegend & tevens afgelopen 09 juli 2012 ons nieuwe Thais restaurant te Purmerend, in het bijzijn van nog 2 Thaise monniken welke voor een bepaalde periode in de tempel verblijven :chin:

Jan A.

Wij hebben les op maandag van 18.00 uur tot 20.30 uur en woensdag ook van 18.00 uur tot 20.30 uur. Wij beginnen met de chant en meditatie, dus de eigenlijke les begint meestal rond 18.30 uur. De monniken stellen het wel op prijs als je de chant en meditatie meedoet, maar het is geen verplichting, dus je kunt ook later “aanschuiven”.

Als je echt graag wilt kun je gewoon een keer meegaan en kijken of het wat voor je is. Als je mij dat even laat weten van te voren dan zal ik zeggen dat er iemand extra komt. Woensdag a.s. ga ik weer. Alles is vrijblijvend dus mocht je niet altijd kunnen i.v.m. je werk dan is dat geen probleem. Voor je eigen vorderingen is het natuurlijk wel handig als je zo vaak mogelijk kan. Maar het is geheel aan jou…

Ik hoor het wel,
Groetjes, Debby

Ha, dat is dan mijn leraar geweest! Wat leuk zeg! En ook leuk dat jullie een thais restaurant hebben. Ik kom vast een keer eten met mijn (thaise) vriend. Hebben jullie de keuken erg aangepast naar de smaak van de Nederlanders? Of is het autenthiek? En waar is het in Purmerend, in het centrum?

Groetjes, Debby

Hallo,

Wat leuk, nog meer enthousiaste mensen die les volgen! En inderdaad, het is echt héél lastig om onder de knie te krijgen… soms denk ik dat ik het nooit zal leren. Maar toch, ik was net nog in Thailand en dan is het toch grappig dat ik al zinnen kan lezen, alhoewel ik geen idee heb wat er staat, haha… Lezen, schrijven en converseren tegelijk is inderdaad de beste manier, vandaar dat wij dat ook zo doen.

Veel succes met de lessen en vooral ook veel plezier!
Groetjes, Debby

@Debbee

Maandag 24 sept zal ik er zijn ! Ik heb een jaarrooster, dus kan meteen zien wanneer ik wel en wanneer ik niet kan komen.
Ik heb ff gegoogled en als ik het juist heb, moet ik zijn Zuideinde 120, 1121DH Landsmeer, klopt dat ?

Hoi Dow,

Het adres klopt. Ik zal doorgeven dat je ook komt. Het zou misschien wel handig zijn om je prive e-mail te hebben (anders moet alles via het forum). Of misschien kun je mij even mailen: [EMAIL=“mir-ananda@hotmail.com”]mir-ananda@hotmail.com.

Groetjes, Debby

Hoi Dow,

Het adres klopt. Ik zal doorgeven dat je ook komt. Het zou misschien wel handig zijn om je prive e-mail te hebben (anders moet alles via het forum).

Groetjes, Debby

Hallo Allemaal,

Zoals jullie allicht weten is het adres Zuideinde 120, 1121DH Landsmeer gewijzigd naar Leeghwaterpark 7, 1445 RA Purmerend.
Er zijn Thaise lessen voor volwassenen op maandag en donderdag van 19:00 tot 21:00
Nu even niet in de zomervakantie periode, maar start weer op 24 augustus.
Kosten zijn 60 euro per semester voor het lesmateriaal, verder geen kosten.
Ook erkend door ministerie van Onderwijs in Bangkok.
Voor informatie e-mail: nattayasong@yahoo.com