mijn naam is John Van Wesemael en mijn vrouw Christine Thys (beide 56 j) en ik zijn echte Thailandlovers. We zijn er al een tiental maal geweest en we gaan er de laatste jaren overwinteren. In december vertrekken we voor 3 maand naar Hua Hin.
We hebben heel veel gereisd; vooral Afrika, India en zuid oost Azië.
Hoi John en Christine,
Welkom op wereldwijzer,
Weten jullie dat er ongeveer 3000 buitenlanders in Hua Hin wonen, vooral Europeanen. Het is een van de populairste woonlocaties in Thailand. Dit komt door het klimaat, de fraaie omgeving en de sportmogelijkheden als golfen en watersport.
Geef je groot gelijk om daar te overwinteren John en Christine!!
Zelf kom ik regelmatig in Hua Hin,om de tempel Wat Mongkol te bezoeken.
Behalve het imposante beeld is rondom het beeld een groot park aangelegd waarin je kunt wandelen.
Ik veronderstel dat je ook al Khao Takiap bezocht hebt?
De tempel zelf is niet heel bijzonder maar altijd de moeite waard om even te kijken.
Beneden aan de trap maar ook op de trap zelf lopen aapjes rond. De aapjes zien er leuk uit maar je kunt beter maar geen eten bij je hebben want dat pakken ze echt wel uit je handen.
John en Christine als je eventueel met vragen zit dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Thailandforum hier op wereldwijzer.
Nou wens jullie nog een aangename verblijf toe in Hua Hin.
groet georgessiam. Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik deze mooie foto geplaatst van de tempel Wat Mongkol.
We gaan in december voor de derde maal naar Hua Hin. Apentempel is ons wel bekend en de Wat op de foto ook. Er is nu een prachtig vergezichtpark dat bijna niemand kent. We spelen elk jaar bridge in the Tipareehotel. 2 maal per week. Leuk restaurant in dit hotel…
Vraagje; Kan jij ons zeggen welk visum we moeten nemen voor 3 maand? Het zal namelijk de eerste keer zijn dat we langer dan 1 maand in Thailand verblijven
Bedankt Bangkok (Krung Thep). Ik zal dus naar het consulaat in Antwerpen moeten om een touristenvisum en dan na 2 maand verlengen bij de imigration in Hua.
Groeten
John
Ach ja , op die apentempel verkopen ze nu apenvoeder aan de toeristen. Miserie man, de een achter de ander heeft er een apenbeet; niet leuk…