Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin voor het eerst Thailand bezocht en we hebben echt een geweldige vakantie gehad. We hebben een kleine rondreis gedaan van 15 dagen en zijn begonnen met een 5-tal dagen in Bangkok, daarna zijn we doorgegaan naar Kanchanaburi/River Kwai waar we 2 dagen hebben verbleven. Vervolgens zijn we 2 dagen naar Ayutthaya gegaan om tenslotte de vakantie af te sluiten in Pattaya en Koh Samet.
Wel spijtig dat je het noorden van Thailand niet hebt bezocht als ik zo je berichtje leest!
Natuurlijk Koh Samet vond ik ook geweldig om een aantal dagen door te brengen,ook een voordeel het is niet ver reizen vanuit Bkk.
groet:georgessiam.:chin:
@georgessiam: Het is inderdaad jammer dat we een groot deel van het land nog niet gezien hebben, maar dat is natuurlijk ook niet mogelijk in een reis van 15 dagen. Het is zeker de bedoeling ooit nog eens terug (wellicht wel meerdere keren) te keren en dan het Noorden maar ook zeker het Zuiden eens te bezoeken. Misschien nog een aparte vakantie wijden aan het Noorden, en het Zuiden in een andere vakantie combineren met Maleisië.
Zo te lezen ben jij al vele malen in Thailand geweest… hoe vaak als ik vragen mag?
@Krung Thep: Ja we hebben ook echt heel erg genoten op Koh Samet! Echt een aanrader om even helemaal tot rust te komen. De blog (deel 4) waarin Pattaya en Koh Samet aan bod komen zal pas over een tijdje online komen, maar ik kan je alvast verklappen dat ik niet heel erg kapot ben van Pattaya. Prima om een paar dagen te verblijven, maar dat is dan ook meer dan genoeg.
@zaan: dankjewel! En sindsdien nog vaker terug gekeerd?
Nou ik zou zeggen lees mijn interview daar vind je het antwoord!lol2 Neen op 15 dagen kan je niet alles gezien hebben,Kelder87!
Maar ik vind de Doi Inthanon gebergte met zijn schitterende watervallen oa:Mae Klang wel errug adembenemend.
Nu wat betreft Pattaya:vuil strand,opdringende strandventers,je kan je kont nog niet draaien(ook als je in gezelschap bent van een dame)of men begint al opdringend te worden.
Laten we zeggen,Pattaya is voor de jeugd weggelegt,mij zegt het helemaal niets meer.
@georgessiam: zo te horen heb ik nog genoeg te doen ;-)… Maar nee Pattaya zal hem voor mij ook niet meer worden, het is goed om gezien te hebben hoe het er hier op sommige plaatsen aan toe gaat… maar af en toe wordt je gewoon akelig van wat je allemaal ziet. Ik geef meer de voorkeur aan mooie natuur en cultuur. Dus wie weet waar ik allemaal nog terecht zal komen.
Nu wat Pattaya betreft,je kan er eventueel is voor één dag naar toe trekken…Ook op de weg naar Pattaya,kan je eventueel halt houden in Ban Phe om daar de overzetboot te nemen naar Koh samet.Een leuk en gezellig eilandje waar je in de week praktisch geen kat ziet(geen massatoerisme)mogelijken genoeg om je te amuseren.Ook kan je van Pattaya een bus nemen naar Koh Chang(via Trat)Je kan daar eventueel een olifantkamp bezoeken? De meeste vind je terug in Klong Prao en ééntje is gesitueerd in het noorden van het eiland. Deze laatste is een goede 2 kilometer landinwaards in een vallei gelegen.
@georgessiam: zoals ik in een eerdere post al zei ben ik ook 2 dagen op Koh Samet geweest, was echt super! En een olifantenkamp hebben we bezocht nabij Kanchanaburi, ook echt geweldig om eens een keer mee te maken. Ik had het al eens eerder gedaan in Bali, alleen daar gingen we niet zo ver het water in als hier in Thailand…