Ik ben een meisje van 20 jaar oud en ben er dit jaar tussenuit gegaan om te gaan rondreizen en wat van de wereld te zien:wereld:. Ik ben al in Australie geweest en bevind mij op dit moment in Nieuw-Zeeland:so:. Mijn NZ-avontuur zit er echter (helaas) ook al bijna op. Ik vlieg 7 december naar Bangkok en wil dan in Zuid-Oost Azie gaan rondreizen. Ik heb nog geen strak plan, maar het lijkt me hartstikke leuk om bijv. vanuit Bangkok, via Chiang Mai, naar Vietnam, Cambodia, Laos te reizen en dan door Thailand en Maleisie naar Singapore te gaan. Ik zou ook wel Indonesie willen zien, maar ik geloof dat het regenseizoen dan is begonnen en 't is dan misschien niet zo handig/fijn om daar te reizen… Zoals ik al zei heb ik nog geen echt plan en sta ik open voor andere/nieuwe ideeen;). Lijkt het je leuk&gezellig om een paar weken/maanden met mij samen op te reizen door deze landen, dan hoor ik het graag (het liefst z.s.m.:chin:).
klinkt allemaal zeer fijn wat je wilt doen!
moest je indonesie overwegen: ik ben er momenteel en heb tot hiertoe nog niet veel last van de regen gehad. ik ben op 1 december toegekomen in jakarta en heb daar 3 regenloze dagen gehad. nu ben ik twee dagen in bogor (met gemiddeld een 300 regendagen per jaar, echt uitzonderlijk tegen andere plaatsen in java) en ook hier heb ik gisteren enkele uren regen gehad en vandaag nog geen half uur. het is ook zo warm dat de regen eerder een leuke afkoeling is en totaal geen probleem als je een paraplu bij hebt of kan schuilen. nu weet ik niet hoe het gaat zijn als ik uit de steden ga en iets meer avontuurlijke dagtrips ga doen, maar het lijkt me echt allemaal wel zeer ok te zijn!! (en ook ik had er op voorhand wat schrik voor).
zelf ben ik een vrouw van 30 (die echter veel jonger lijkt, dus telkens verbaasde blikken dat ik alleen rond trek :)). waarschijnlijk doe ik enkel java (tot 20 december) en trek dan een paar dagen naar singapore tot kerstmis (en dan weer naar huis).
tot hiertoe ook nog niet veel andere toeristen tegengekomen, het is hier echt laag toeristisch seizoen.
moest je besluiten om deze richting uit te komen, mag je altijd iets laten weten, ik zou het fijn vinden om toch hier en daar andere toeristen tegen te komen om een stukje samen mee te reizen.
mijn plannen zijn om de komende dagen richting bandung, borodur tempel, yogyakarta te trekken.
nog veel reisplezier!
sara
Ik ben vandaag weer opzoek gegaan en kwam je ook tegen op deze site. Hoe was de vlucht van Nieuw Zeeland naar hier? Dit is mn tweede dag hier Bangkok en vandaag ga ik de stad eens verder intrekken om zoveel mogelijk te zien.
Morgen ga ik met de bus naar de grens van Cambodja voor extra visum. Als je over land aankomt krijg je maar 15 dagen visum en gezien ik toch wel iets langer in Thailand wil blijven moet ik morgen helaas die kant op (ben er al geweest). Een extra visum hier aanvragen in Bangkok kost 10.000 Bath, veel te veel.
Als je zin hebt om vandaag of morgenavond ergens wat te drinken hier op Ko San Road ,waar ik verblijf, dan hoor ik het graag.
Bedankt voor je berichtje:)! Ik ben gister in Bangkok aangekomen!! Wel een lange, vermoeiende vlucht, maar ben uiteindelijk heelhuids in een guesthouse beland, haha. Ik zit in Baan sabai…vlakbij de Khao san road.
't Lijkt me leuk om wat af te spreken. Maakt mij niet zoveel uit wanneer. Ik heb nog geen Thais nr, maar mijn Australische nr is: 0414461715. Ik hoor wel van je denk ik;).
ik zit ook ergens in een zijstraatje van Ko San Road. Mssn kunnen we vanmiddag om 16.00 uur afspreken. Ik weet nog niet echt alle kroegen en plaatsen maar ik weet dat ze aan het einde van Ko San Road (vanuit Ko San Road loop je ertegen aan) een Burger King hebben. Als je vanmiddag om 16.00 daar bij de ingang bent dan kunnen we elkaar nie mis lopen. Hoe zal ik mij uiterlijk omschrijven?; Blond, 1,80, witte blouse met blauwe en zwarte strepen (echt een typisch Nederlands uiterlijk haha). Mocht het voor je niet uitkomen of ben je voor die tijd niet op internet dan kunnen we ook vanavond afspreken. Telefonisch ben ik helaas niet bereikbaar.
Ik ga zo naar de MBK (mall) en ik weet niet of ik het qua tijd red…
Als ik niet op tijd ben, zullen we dan om 18:00u afspreken bij de Burger King…?
Hoe oud ben je eig?
ik ben 24 jaar.
Jah het is wel een leuk idee om naar grand palace te gaan. 7 weken geleden was ik daar ook maar toen kwam ik daar niet in. Je moet een lange broek aan en je schouders moet je bedekken. Ik had natuurlijk een korte broek aan. Dan is het nu wel de tijd voor een herkansing. Zie je strax.