Thailand planning pffff

Nou we zouden dus naar Bali gaan, maar Hey de tickets waren duur ik ga geen 280 euro neerleggen terwijl ik daarvan als een godin in Thailand kan leven.

Dus Bali wordt het ook niet. :dag: ik weet nu dus niet hoe ik mijn route kan gaan doen. Aangezien we al in Thailand zijn geweest en dus Bangkok chiang mai krabi phi phi koh tao koh phagnan en samui hebben aangedaan weet Ik dus njet welke route ik nu aanmoet doen . Ik wil krabi en de andere eilanden sowieso zien aangezien je daar veel dingen kunt doen en d’r landschap gewoon fantastisch is hebben er tijd voor 4 weken dus waarom niet? Maar waar gaan we heen na Bangkok chiang mai weer ? Heb ik al gezien oh oh ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand helpen met plannen?

Helpen met plannen kan altijd ! Maar dan willen we wel weten waar je voorkeur naar uitgaat…

Pai is bijvoorbeeld een aparte ervaring, Kanchanaburi is ook leuk, maar dat is maar mijn mening,
misschien zoek je dat helemaal niet…

Hans.

Het liefst een alternatief voor chiang mai aangezien ik daar best veel heb gedaan ??!!! Ik vind natuur prachtig en alleen eilanden doen 4 weken is denk ik ook op een gegeven moment eentonig koh lanta schijnt ook leuk te zijn maar dan heb je dus 4 weken alleen maar zee strand

Hee dloves,

Een alternatief voor Chiang Mai is er niet echt, de tips die ik voor je heb zijn allemaal anders.

Pai is een stadje in de bergen boven Chiang Mai met een aparte backpackerssfeer,
jonge toeristen van over de hele wereld trekken erheen.
Je kunt er luxe overnachten, maar de meeste prijzen zijn ongeveer 500-700 baht.
Iedereen huurt een brommer, en verkent op zijn manier de omgeving, er is genoeg te doen.
Het eten is goed, alle stijlen zijn vertegenwoordigd, wie wil er niet eten bij de burger Queen ?
Je kunt er ook uitgaan in een paar bars, gezellig.

Kanchanaburi kan ook een alternatief zijn, er zijn enkele Nationale Parken , zoals het Sai Yok NP
die zeer de moeite waard zijn. Je kunt een overnachting op een raft boeken in dat NP bij je accomodatie in
K’buri. Ook Erawan NP mag je niet missen.

Verwacht in deze plaatsen niet de overdaad aan restaurants en cafe’s die je in Chiang Mai gewend bent.

Verder zijn er in Midden Thailand nog Kaeng Krachan NP en Khao Sam Roi Yot NP, beide zijn te bezoeken
vanuit drie plaatsen : Phetburi, Cha Am en Hua Hin. De laatste twee zijn toeristisch, de eerste totaal niet.

Hans.

Hmm twijfelen of we miss koh lanta erbij pakken is dat leuk in de maand juli?

Koh Lipe schijnt heel mooi en nog-niet-heel-erg-toeristisch te zijn. Ik ben er zelf niet geweest, maar misschien kun je je daar eens in verdiepen. Het ligt wel aan de Andamanse Zee en vrij ver van Krabi, dus even heen-en-weer in twee dagen raad ik je niet aan, net zo min als de combinatie van Koh Lipe met al die eilanden die je hier opnoemt.

Met 4 weken heb je gelukig de tijd om niet alleen maar aan het reizen te zijn. Als je van steden houdt … Bangkok heeft zoveel meer te bieden als wat de meeste mensen zo de eerste keer zien. Mooie boot trips, kleurrijke fiets tochten, lounge-bar op een rooftop met uitzicht over de stad, verdwalen in de kleine steegjes en het echte lokale leven zien. Ik zou een 3 a 4 dagen in BKK blijven.

Hoewel dit ook op gaat voor Chiang Mai en omgeving zou ik aanraden eens naar Nan provincie te gaan. Het is zoals Chiang Mai 20 jaar geleden was. Oude tempels, rustige straten, prachtige natuur en National Parks met watervallen. Vlieg naar Nan en reis overland terug naar BKK via bvb. Phrae of Phrayao of Loei.

Qua strand zou je eens naar eilanden als Koh Kuud en Koh Mak kunnen gaan.