Vanaf sept 2005 heb ik 7 maanden rondgereisd door Thailand, Laos, Cambdodja, Vietnam, India, Sri Lanka en als geweldige afsluiter de Malediven.
Op mijn weblog vind je reisverhalen, en ik ben ook bezig met tips en reisinformatie erop te zetten. Mijn voorbereidingen heb ik zo uitgebreid mogelijk beschreven, want vooral tijdens een eerste ver-weg-reis komen er heel veel vragen in je op.
Ik las dat je in september in Thailand bent geweest.
Was dit te doen ivm het regenseizoen?? Wij gaan binnenkort naar Thailand. Ik lees toch wel veel verschillende verhalen over het wel en niet reizen in het regenseizoen.
Ik was vanaf 27 september in Thailand, dus het was vooral oktober. Ik heb de nodige plensbuien gezien, maar het heeft voor mij het reizen totaal niet in de weg gestaan. De verhalen zijn uiteraard verschillend, omdat de regen elke dag op elke plaats en ook elk jaar anders kan zijn. Net zoals je in Nederland niet weet of je in de zomervakantie 3 weken zon of regen hebt, is dat in Thailand ook niet duidelijk te zeggen. Ik heb zelfs rond de kerst gehoord van extreme regenval in bepaalde delen van Thailand, terwijl het dan toch echt het droge seizoen is. Kortom, neem het zoals het is, hopenlijk voor jou is het lekker zonnig, met slechts af en toe een buitje.
Ik heb net de reisverhalen van loes zitten lezen, super.
Ik ga in Januari 2007 naar vietnam, laos en cambdodja. Ik heb alleen verhalen gehoord dat het noorden van vietnam niet helemaal veilig is, heb jij daar iets van gemerkt of heb je nog tips voor mij?
Alvast bedankt,
Groetjes
Marloes