Mijn vriend en ik willen met ons dochtertje van dan 13 mnden de maand oktober in Thailand doorbrengen. Nu hoor verschillende berichten over het weer in oktober. Ik lees op het internet dat het dan veel regent in Thailand en een vriend van mij die in Bangkok woont, zegt dat het dan juist NIET regent in Thailand… Ik wil graag naar Thailand maar dan wel zeker weten dat het niet veel regent. Iemand ervaring met het reizen in oktober? En ook nog mensen ervaring met Eva Airways?
mijn eerste keer thailand was ook in oktober… het is dan einde regenseizoen en er kan dan een bui vallen… toen ik er was hebben we echt niet veel regen gehad, een aantal keer aan einde van de middag een dikke plensbui en minder dan uur later was het alweer droog… die plensbui was meestal wel lekker verfrissend en heb het dan ook niet als vervelend ervaren.
Als je je topic in het Thailand Reisforum plaatst i.p.v. het forum ‘Ervaringen met vliegmaatschappijen’ (!?!?) verwacht ik dat je meer reacties krijgt.
Bij deze ga ik je bericht dan ook verplaatsen.
Zeker in het noorden, oosten en midden (tot Hua Hin) is de kans op regen gering, en dan zoals Wendy zegt, meestal een dikke plensbui, die na een uur al compleet is opgedroogd.
In het zuiden (Phuket, Krabi e.a.) ligt het wat anders, daar loopt de moesson iets langer door, kan wel tot begin december zijn.
Eva Air is de beste keuze van de maatschappijen die een directe vlucht naar BKK hebben. Kost iets meer, maar is het waard. Evergreen de Luxe-
klasse vind ik helemaal perfect.
Ben net vanochtend teruggekomen uit Thailand en ook ditmaal weer met EVA Air gevlogen. Prima maatschappij, niks op aan te merken. Voor mij liever een Aziatische maatschappij zoals EVA Air of China Airlines dan bijvoorbeeld KLM, vind de Aziatische service en gastvrijheid vele malen beter.
Mocht je met EVA Air gaan vliegen en iets meer ruimte willen hebben dan in de Economy Class, boek dan de Evergreen Klasse.
Zelf vliegen wij heel graag met Eva in de Evergreen-klasse. Maar je moet wel snel zijn. Afgelopen maand zijn we bezig geweest met alweer volgend jaar en het eerste wat we gedaan hebben is een ticket V-klasse bestellen bij GWT. Met de V-klasse krijgen we punten. Echter, op onze terugvlucht van 19-04-2009 is die V-klasse al volgeboekt. Dus nu R-klasse. En wij maar denken dat we er razendsnel bij waren maar misschien heeft het ook wel te maken dat in die periode een boel mensen na Songkran weer terugvliegen. Maar deze gedachte is maar een gok. Nogmaals, wij zijn het met je eens dat de service prima is.