Thailand in één maand, november - december 2015

In november - december 2015 ben ik een maand door Thailand gaan reizen, ik had me enigszins voorbereid maar achteraf denk je toch altijd dat je dingen beter anders had kunnen doen. Ik heb Thailand als een goed vakantieland ervaren en heb me er niet onveilig gevoeld. Achteraf had ik graag wat langer in het noorden willen blijven en Chiang Rai en Sukothai willen bezoeken. Ik ben geen strandmens en vond het zuiden daarom wat minder interessant. Ik ben relatief snel naar Chiang Mai gereisd omdat daar het lichtfestival was, wat me de moeite waard leek. Ik was niet alleen op reis maar met een reisgenoot, die het strand wel zag zitten. We hebben overnacht in hostels en goedkope hotels.

Mijn reisschema zag er als volgt uit:
Dag 1: Düsseldorf/Abu Dhabi/Bangkok
Dag 2: Bangkok: wandeling door Banglulampu en bezoeken Grand Palace
Dag 3: Bangkok: Wat Arun en Wat Pho, boottochtje over de rivier en treinkaartjes regelen op het station
Dag 4: Bangkok: nog wat kleinere tempels bezocht en rondgelopen in China Town
Dag 5: Treinreis Bangkok - Ayutaya en in Ayutaya te voet al enkele tempels bezocht
Dag 6: Ayutaya: hele dag op de fiets tempels bezocht
Dag 7: Treinreis Ayutaya - Chiang Mai (vanwege de drukte was een nachttrein niet meer mogelijk)
Dag 8: Chiang Mai, ontdekken van de stad, Chiang Mai Light festival (dit is alleen in november)
Dag 9: Chiang Mai: Jungle trekking
Dag 10: Chiang Mai: olifantenopvang bezocht
Dag 11: Chiang Mai - Pai: busreis naar Pai in de middag
Dag 12: Pai
Dag 13: Pai en 's middags terug naar Chiang Mai
Dag 14: binnenlandse vlucht Chiang Mai - Phuket, gevolgd door de boot naar Koh Phi Phi
Dag 15 en 16: Koh Phi Phi
Dag 17: Koh Phi Phi - Krabi
Dag 18: Krabi, boottocht naar de 5 eilandjes
Dag 19: Krabi - Koh Samui
Dag 20: Koh Samui, relaxdagje strand/zwembad
Dag 21: Koh Samui, ontdekken van het eiland
Dag 22: Koh Samui - Koh Phangan
Dag 23: Koh Phangan, eiland ontdekken
Dag 24: Koh Phangan, strand/zwembadddagje
Dag 25: Koh Phangan, kitesurfles
Dag 26: Koh Phangan - Bangkok
Dag 27: Bangkok - Kao Yai NP, 's middags halve dag uitstap met o.a. vleermuizengrot
Dag 28: Kao Yai NP, hele dag in het NP, zowel auto als trekking
Dag 29: Kao Yai NP - Bangkok (*'s ochtends fietstocht met Co van Kessel)
Dag 30: Bangkok en 's avonds terugvlucht

Achteraf had ik minder tijd willen besteden aan de eilanden in het zuiden zodat ik Sukothai en Chiang Rai nog had kunnen bezoeken. Achteraf was het ook slimmer geweest om op de heenweg naar het noorden al naar het Kao Yai NP te gaan. Dit wilde ik toen niet vanwege het festival in Chiang Mai.

1 like