thailand en Laos in juni/july

Hallo , ik wil graag aankomend jaar in july of juni naar thailand en laos, ik weet echter niet of dit verstandig is i.v.m de regentijd. Wat denken jullie ervan .

Ik heb nog een vraagje ; ik wil gaan backpacken door oost -thailand en laos . zijn hier goede vervoersmogelijkheden ? :thailand:

Hey Sander,

Ik kan je alleen helpen met de vervoersmogelijkheden in Laos. Nou het is goed te doen hoor, ligt er natuurlijk wel aan of je de tijd hebt en waar je precies heen wilt. Er doen altijd wat geruchten de ronden want sommige wegen zijn niet helemaal veilig. Je krijgt ook vaker bewaking mee in de bussen en je moet niet opkijken als je mannen en jongens langs de weg met machinegeweren ziet. Maar waar wil je precies overal heen in Laos dan weet ik meer.

hey bedankt voor je reactie. Ik weet nog niet precies waar , in indergeval de bekende routes denk ik .Ik naar de watervallen van Pha Pheng vlakbij Pakse en dan naar Vientiane en naar Luang Prabang, meer weet ik nog niet.

Maar kan ik beter van noord naar zuid- Laos reizen of andersom ?

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je reist. Ikzelf ben niet in Pakse geweest, maar ik via bangkok naar boven getrokken en via Chiang Mai richting de grens gegaan bij Chiang Khong en daar een boottrip gemaakt van 2 dagen de grens naar Laos over via Pakbeng naar Luang Prabang wat zeker een aanrader is. Vandaaruit ben ik nog naar het noorden getrokken naar Nong Khiaw en nog wat verder naar een klein dorpje om daar een trektocht te maken en toen weer terug naar Luang Prabang naar Vietienne en vandaaruit de grens over naar Vietnam. Ik neem aan dat jij dan weer terug moet naar Thailand dus zo zou je mooi een rondje kunnen maken en bij Pakse stoppen. Ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt of je van noord naar zuid reist of andersom maar ik denk dat de meeste toeristen van noord naar zuid trekken maar dat weet ik niet zeker.

yo bedankt voor de informatie , ik heb nogwat bedenktijd dus ik zie wel.

Weet jij of Laos goedkoper is dan Thailand , eten drinken ,hotels , vervoer etc. ?