Thailand 2009

Wij (20 en 18 jaar) gaan van 22 juli t/m 7 augustus naar Thailand. Mijn vriendin is al een keer naar Noord-Thailand geweest dus kiezen we er nu voor om naar Zuid-Thailand te gaan. We willen de drukke-toeristen plaatsen vermijden. Wat raden jullie aan om te doen? Natuurlijk paar dagen Bangkok en dan vooral het zuiden, we hebben maar weinig tijd! We willen geen strak schema maar wel wat plannen. Alle tips zijn van harte welkom!

alvast bedankt

Hallo,

Ja het zuiden is voor een groot deel toeristisch waar dan dus ook de meeste mensen heen gaan.
Wij zelf zijn veel op Koh Tao te vinden dat is het duikeiland daar heb je wel plekjes waar het nog heerlijk rustig is. Wij verblijven altijd aan een straat waar de thaien zelf ook wonen en hier is nog niet veel gebouwd waardoor het heerlijk rustig is. Je hebt daardoor niet echt het gevoel dat je in het toerisme zit.

Verder is Koh Phi Phi erg mooi maar dus ook toeristisch. Ik heb gehoor dat Koh Lanta nog wel mee valt en erg de moeite waard is en Koh Samet. Ik heb hier geen ervaring mee ben er nooit geweest.

gr van Moira

Wij landen 23 juli om 13.35 in Thailand, ons idee is nu meteend daarna een vlucht te boeken (via airasia.com) naar zuid thailand (phuket-hat yai-narathiwat-krabi). Zijn de vluchten via airasia op hetzelfde vliegveld als het vliegveld van aankomst. Welke plaats raden jullie aan om naartoe te vliegen?

>>>

Ja, Air Asia vliegt ook van Suvarnabhumi Airport als je door de douane en paspoortcontrole bent hoef je alleen omhoog naar de vertrekhal 4th floor daar heeft Air Asia een groot aantal balies.

Misschien is AO-Nang bij Krabi voor een paar dagen een mooi startpunt.
Vandaar heb je ook veel bus en bootverbindingen naar bv Koh Lanta wat een leuk rustig eiland is,Koh Phi-Phi ,Phuket of andere kleine eilanden voor de kust.

Theo