"Test- Aankoop tegen luchtvaarttoeslagen

Test-Aankoop dient klacht in tegen luchtvaarttoeslagen

In mei en juni deed Test-Aankoop een oproep om alle problemen met luchtvaarttoeslagen te melden. Het resultaat is een uitgebreid aantal klachten over brandstoftoeslagen, credit card fees en niet-optionele toeslagen. Test-Aankoop dient nu klacht in tegen Ryanair en Brussels Airlines.
Onverwachte, ondoorzichtige en bijna oncontroleerbare luchtvaarttoeslagen maken dat de uiteindelijke prijs voor een vlucht soms zelfs wordt verdubbeld. Veel van die toeslagen zijn strijdig met de wet. Haalt Test-Aankoop aan in zijn persmededeling.
Op basis van de klachten na de oproep van Test-Aankoop werd een onderzoek opgestart. Nu dient Test-Aankoop dus klacht in. “Bijna alle toeslagen lijken ons strijdig met de wet op de marktpraktijken en de consumentenbescherming die uitdrukkelijk bepaalt dat een prijs de totaal te betalen prijs moet zijn met inbegrip van alle diensten die verplicht moeten worden betaald. En voor een vlucht zijn bijna alle prijselementen vooraf toch gekend en kunnen ze technisch gezien dus perfect worden opgenomen in één enkele totale prijs.”, aldus Test-Aankoop.
Daarom dienen ze een klacht in bij de dienst Controle en Bemiddeling van de FOD Economie tegen Ryanair, de kampioen van de toeslagen, en tegen Brussels Airlines voor de credit card fee. Daarnaast vragen ze die dienst om te onderzoeken of de twee grote touroperatoren in ons land, Jetair en Thomas Cook (Neckermann), zich aan de spelregels houden die voor hen van toepassing zijn (de reiscontractenwet).
Ryanair Brussels Airlines Luchtvaartmaatschappij Test-Aankoop

Ryanair volgt de trend en experimenteert nu ook met stoelreservering

Bron : Test - Aankoop