wij plannen volgend jaar in de maand juli naar Thailand te gaan. Ik merk dat er rechtstreekse vluchten zijn vanuit Brussel naar Bangkok. de terugvlucht zou ik graag vanuit Phuket doen, doch volgens mij is dit niet rechtstreeks mogelijk: er dient telkens over bv. Bangkok te worden teruggegaan met een inlandse vlucht.
Is iemand al rechtstreeks vanuit Phuket naar Brussel teruggevlogen?
Rechtstreeks van BKK naar Brussel kan dacht ik alleen met Thai airways.
Rechstreesk van Phuket kan niet…volgens mij is de start en landingsbaan daar ook veel te klein voor een grote boeing…
Een binnenlandse vlucht van phuket naar Bangkok is vrij goedkoop en slechts een uurtje als ik me goed herinner.
Via Amsterdam kun je EVA,china air of KLM kiezen,vanuit Dusseldorf Air Berlin.
Verder zijn er tientallen andere maatschappijen die je kunt kiezen met een tussenlanding.
Meestal iets goedkoper maar wel een langere reistijd
JetAirFly vliegt direct Phuket-Brussel, maar een retourticket voor die periode kost wel ca. 1200 euro. Dat is wel erg veel geld voor een low-cost airline!
Met Etihad is het mogelijk om heen naar Bangkok en terug vanaf Phuket te vliegen zonder eerst BKK aan te doen. Je hebt dan een tussenstop in Abu Dhabi van ca. 2 uur, zowel op de heen als terugreis. Etihad is veel luxer dan JetAirFly en het ticket kost ruim 1000 euro.
Thai Airways vliegt direct op Bangkok en dan betaal je net onder de 1000 euro voor een retour. Ter vergelijking heb je in dezelfde periode retourtickets Brussel-Bangkok met tussenstop vanaf 660 euro met Aeroflot of met Austrian voor 750 euro. Een enkeltje Phuket-Bangkok is verkrijgbaar bij Airasia vanaf zo’n 40 euro.
Er zijn een heleboel mogelijkheden afhankelijk van je wensen en je budget.